۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 799672

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود گرد و غبار به غرب کشور و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خبر داد.

نفوذ گرد و غبار به غرب کشور و آلودگی هوا

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شنبه (۳۱ اردیبهشت) در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و به‌تدریج از اواسط روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. یکشنبه و دوشنبه (اول و دوم خرداد) در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

وی  افزود: روز دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ خرداد) در برخی نقاط شمال غرب و در سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، شمال شرق و از اواخر وقت در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد همچنین توده گرد و خاک انتقالی از عراق شنبه مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشور و روز یکشنبه جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این مناطق موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز یکشنبه در جنوب شرق کشور و دوشنبه در شمال غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه نیز با تشکیل توده گردوخاک روی عراق، گردوخاک مجدد به نوار غربی کشور منتقل می‌شود و استان‌های واقع در این مناطق را در روزهای دوشنبه و سه شنبه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: روز شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس به‌ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درخصوص وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (اول خرداد) صاف و گاهی غبارآلود همراه با  وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه  (۲ خرداد) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) اهواز با دمای ۴۲ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ در کشور هستند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.