فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، و چهارم خرداد روز دزفول (روزمقاومت و پایداری)گفت:۴۰۰ برنامه متنوع در این ایام توسط پایگاه‌های بسیج، قرارگاه‌های سپاه پاسداران در سطح خوزستان و شهرستان‌ها، و پایگاه‌های مقاومت اجرا خواهد شد.

اجرای ۴۰۰ برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین،  سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور در نشست خبری برنامه‌های سوم خرداد "سالروز آزادسازی خرمشهر " ، چهارم خرداد " روز مقاومت و پایداری و روز دزفول " و سومین اجلاسیه مجمع جهادگران بسیج سازندگی کشور ، بیان کرد: برنامه‌های امسال این ایام را با شعار " ما مقاوم هستیم " آغاز کردیم و به همین مناسبت رزمایش بیت‌المقدس با استعداد ۶۰ گردان در ۲ روز گذشته با حضور بسیجیان در خوزستان آغاز شد و نتایج بسیار خوبی برای آمادگی گردان‌های بیت‌المقدس به همراه داشته است.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، تجمع جهادگران سراسر کشور در خرمشهر با حضور مقامات کشوری، تجمع فرماندهان گردان‌های زمان جنگ تحمیلی در تهران و برگزاری آیین‌های عمومی در خرمشهر از جمله برنامه های این ایام است که تعدادی از این برنامه ها در حال برگزاری هستند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان افزود: اجرای گروه سرود "سلام فرمانده" ۳۰۰ نفری در شهرستان‌های دزفول و خرمشهر ، نورافشانی در شب سوم خرداد ، اعزام گروه‌های پزشکی در مناطق محروم و روستاهای خرمشهر و دزفول و نیز دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و تجلیل از آنها از برنامه‌هایی است که به مناسبت سوم و چهارم خرداد در خوزستان برگزار می‌شود.

سردار شاهوارپور بیان کرد: تشییع پیکر ۲ شهید جاویدالاثر، برگزاری مسابقات بسیج و پخش برنامه های مناسبتی در سیمای خوزستان، توزیع ماسک، آزادی زندانیان، مشاور حقوقی، برگزاری شب شعر و میز خدمت از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد(روز مقاومت مردم دزفول) اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به تولید ۱۵۰ دقیقه برنامه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در سیمای خوزستان گفت : تولید برنامه های مقاومت در دزفول، تولید بسته‌های خبری سپاه و تولید موشن گرافی و پوستر در این ایام اجرا خواهد شد.

آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای برطرف کردن تنش آبی روستاهای خوزستان ، گفت: براساس توافقی که با آبفا خوزستان انجام شده، آبرسانی به ۱۸۹ روستا در دستور کار است که  تاکنون در ۹ روستا آغاز شده است و امیدواریم اقدامات خوبی در جهت آبرسانی و حل مشکل آب شرب مردم انجام گیرد.

سردار شاهوارپور افزود: دولت برای حل مشکل بیکاری و مشکلات معیشتی مردم برنامه های خوبی دارد که نیاز به زمان دارد و حداقل باید ۲ سال بگذرد تا اثرات این اقدامات دیده شود.

آزادی خرمشهر مهمترین علمیات دفاع مقدس بود

وی گفت:عملیات بیت المقدس که به همت رزمندگان اسلام، منجر به آزادسازی خرمشهر و بازگشت این شهر به دامان ایران اسلامی شد، مهمترین علمیات دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: عملیات آزادسازی خرمشهر از دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز و به مدت ۲۳ روز به طول انجامید که بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از زمین‌های اشغالی توسط ارتش متجاوز بعث از خرمشهر تا سوسنگرد آزاد شد.  

وی با بیان اینکه در این عملیات غرورآفرین هویزه، پادگان حمید و اهواز از تیررس توپخانه دشمن خارج شد و غرب کارون که کاملا در اختیار دشمن بود، آزاد شد گفت: مردم خرمشهر قهرمان اگرچه زخم عمیقی را از اشغال این شهر متحمل شده بودند ولی با این وجود در پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس نقش برجسته‌ای داشتند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور ادامه داد:با وجود پشتیبانی‌ وسیعی که کشورهای منطقه و فرامنطقه ای از کشور عراق در عملیات بیت المقدس داشتند توانستیم دشمن را شکست دهیم و این روز را به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب و مردم خوزستان تبریک می‌گویم.

در پایان این نشست خبری از پوستر "هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خوزستان " رونمایی شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.