مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال جاری دولت پیش‌بینی یک میلیون فرصت شغلی دارد که هدف گذاری ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل برای گلستان شده است.

بیش از ۳۱ هزار فرصت شغلی در گلستان ایجاد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، حسینعلی خواجه مظفری، در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: در راستای تعهد اشتغال استان زیرساخت‌های قوی ایجاد و سامانه رصد اشتغال به روز رسانی شده است.

وی افزود: دلیل اینکه اشتغال ایجادی قابل لمس نیست این است که عرضه و تقاضا همخوانی ندارد؛ در همین راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود که خروجی دانشگاه‌ها با نیاز بازار کار تطابق داشته باشد.

خواجه مظفری بیان کرد: در سال جاری یک میلیون فرصت پیش بینی شده است که ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل برای گلستان هدف گذاری شده است.

رئیس کارگروه اشتغال استان گلستان با اشاره به اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ باید در گلستان فعال‌تر شود، تصریح کرد: اعتبارات تبصره ۱۸ در حوزه‌های فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و سلامت است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این سه حوزه با هماهنگی ادارات کل متبوع خویش، طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات را در اسرع وقت معرفی کنند.

خواجه مظفری با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی انتظار داریم برای پایداری اشتغال، شرکت‌های پشتیبان و پیشران را معرفی کنند.

وی افزود: در بحث نوغانداری در صورتی که شهرهای استان ظرفیت این کار را داشته باشند، از طریق پرداخت منابع تسهیلاتی کم بهره مورد حمایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از مزیت‌های اجرای طرح‌های نوغانداری می‌توان به پیشگیری از خروج محصول خام از استان و تأمین مواد اولیه نخ و سایر جوانب در گلستان اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان خاطرنشان کرد: حل مسئله بیکاری نیازمند یک بسیج همگانی است و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همراهی مردم را می‌طلبد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.