۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: 799779

زمانی که دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در کاخ سفید به پایان رسید، سیاست واشنگتن و دولت جدید دموکرات این کشور در تقابل با حزب‌الله، امل و گروه‌های تعریف‌شده در جریان هشت مارس لبنان کمترین تفاوتی پیدا نکرد.

شکست توطئه آمریکا در سرزمین سروها

آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و متحدان منطقه‌ای غرب تلاش کردند تا گفتمان مقاومت را به‌مثابه گفتمانی هزینه‌ساز و کم‌فایده به شهروندان لبنانی و دیگر کشورها معرفی نموده و سپس از طریق انتخابات سراسری، آن را به جریانی منفعل و حداقلی تبدیل کنند. 
سمیر جعجع رهبر فالانژها و عنصر موساد در بیروت، موردحمایت گسترده تبلیغاتی و مالی رژیم سعودی و صهیونیستی قرار گرفت و حتی جریان‌های اجتماعی مخالف حزب‌الله و جریان مقاومت، به کانون پمپاژ سخنان و مواضع ریاض و تل‌آویو در لبنان تبدیل شدند. با همه این اوصاف، نتیجه انتخابات به‌هیچ‌عنوان با آنچه دشمنان مقاومت درصدد تحقق آن بودند، مطابقت نداشت! 
نگاهی به ترکیب نتایج، به‌وضوح نشان می‌دهد که جریان هشت مارس اکثریت نسبی  پارلمان لبنان را به دست آورده است. بر همین اساس، پیروزی جریان مسیحی آزاد بر قواه اللبنانیه ( به رهبری جعجع ) سرمایه‌گذاری چندساله آمریکا و متحدانش در لبنان را نقش بر آب ساخت.اکنون  ائتلاف جریان مقاومت در این انتخابات با ۶۲ کرسی همچنان اکثریت عددی تعداد کرسی‌های پارلمانی را در اختیار دارد  اما   جریان ۱۴ مارس جمعا ۵۵ کرسی از مجموع ۱۲۸ کرسی پارلمان را به خود اختصاص داده و ۱۱ کرسی هم به جریان نوظهور تغییر اختصاص‌یافته است. در این میان، گرایش رأی‌دهندگان مستقل در تصمیم‌گیری‌های آتی پارلمان، نقش مهمی در شکل‌گیری فضای  سیاسی –اجتماعی لبنان ایفا خواهد کرد. 
قدر متیقن انتخابات لبنان این است که غرب و رژیم صهیونیستی به اهداف از پیش تعیین‌شده خود در بیروت دست پیدا نکردند. چنانچه دبیر کل حزب‌الله نیز تأکید کرده است،  پیام اصلی این انتخابات شکست تلاش چهارساله جریان غربی-عربی برای فاصله انداختن میان محور مقاومت با پایگاه مردمی آن بوده و سانسور این پیام توسط رسانه‌های غربی و عبری، نمی‌تواند واقعیات جاری در سرزمین سروها و اقبال عمومی نسبت به جریان مقاومت را کتمان کند .
این مسیر را واشنگتن، تل‌آویو و ریاض بارها پیموده‌اند و البته هر بار نیز با شکست مواجه شده‌اند. 
اکنون غرب وارد سناریوی اضطراری یا واکنشی نسبت به نتایج انتخابات سراسری لبنان شده است. بر این اساس، دشمنان مقاومت تلاش می‌کنند تا  با خلق بحران‌های داخلی و امنیتی در لبنان ، حزب‌الله و جریان هشت مارس را درگیر منازعاتی پایدار و مستمر سازند. بااین‌حال حزب‌الله و متحدانش طی سال‌های گذشته و اخیر نشان داده‌اند که «رصد بازی غرب» را به‌خوبی در دستور کار قرار می‌دهند! بهترین مسیر پیش روی دشمنان مقاومت، پذیرش واقعیات جاری در لبنان و منطقه و تن دادن به این واقعیت می‌باشد. هر گزینه دیگری که غرب و متحدان منطقه‌ای آن درتقابل با گفتمان اصیل و پویای مقاومت و متعلقات آن در پیش گیرند، قطعا برای آن‌ها ثمره‌ای جز شکست و تحمل هزینه‌های غیرقابل‌جبران نخواهد داشت.

منبع: رسالت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.