فرماندار کهگیلویه با اشاره به افزایش آتش سوزی های سطح مراتع این شهرستان گفت: بررسی ها حکایت از آن دارد که ریشه ۹۵ درصد آتش سوزی های منابع جنگلی و مرتعی منطقه عامل انسانی است.

۹۵ درصد آتش سوزی های مراتع در کهگیلویه عامل انسانی اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالعزیز موسوی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آتش سوزی مراتع و مزارع روستای دمهد اظهارداشت: میزان حریق در مراتع این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

وی بیان کرد: هر چند که مناطق بحرانی شهرستان پیش بینی شده  و بحث  آگاه سازی در مناطق روستایی به جد دنبال می شود اما گسترش  آتش سوزی  ها در مزارع و مراتع شهرستان همچنان وجود دارد.

موسوی بر لزوم  فرهنگسازی مداوم  در زمینه جلوگیری از آتش سوزی در مراتع، تاکید کرد و گفت: به‌ منظور جلوگیری از آتش سوزی و نگهداری این مناطق آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی بیشتری باید انجام شود.

فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: باید ظرفیت انجمن های مردمی و همیاران طبیعت و سمن ها  در امر آموزش به نحو احسن استفاده کرد  و برخورد قانونی لازم با متخلفان در دستور کار قرار گیرد.

موسوی به میزان مساحت  آتش سوزی رخ داده شده در روستای دمهد اشارهای نکرد ولی اظهار داشت : این سومین آتش سوزی سال جاری در کهگیلویه است.

هرساله با آغاز فصل تابستان و خشک شدن گیاهان مرتعی و افزایش دمای هوا  زنگ خطر آتش سوزی در مراتع به صدا در می آید  و این مساله چند سالی است  که به دغدغه دوستداران محیط زیست و مسئولان حوزه بحران شهرستان تبدیل شده است.

منبع:ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.