مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شرق با اشاره به اینکه نگاه ما نگاه اقتصادی نیست، اظهار کرد: نگاه هیئت مدیره جدید شرکت این است که بتوانیم مشکلات شهری را حل و فصل کنیم برهمین اساس احیای بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف یکی از اولویت‌های کاری این شرکت در مشهد است.

مجموعه مجد در بهره ‌برداری موفق نبوده است

رشید صحابی اظهار کرد: نگاه ما در راستای رسیدن به اهداف مدیریت شهری و شهرمان است و شرکت بساز بفروش نیستیم؛ رسالتی داریم و با تعریفی که قانون‌گذار برای ما مشخص کرده انتفاع آن قرار است با مشارکت مردم به خود مردم برسد.
وی با ذکر اینکه حوزه شرکت عمران و مسکن‌سازان شرق بسیار گسترده است و در شهرها و استان‌های مختلف سهامدار دارد و فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در بحث اعتمادسازی و سهامدار پروژه اتفاق‌های خوبی افتاد و با سرمایه‌های خرد و سرگردان مردم بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری تعریف شد و می‌توانست در بافت‌های فرسوده شهر اتفاق‌های خوبی بیفتد، اما متوقف شد.
وی افزود: درحال حاضر در مجموعه مجد ۶پروژه فعال وجود دارد، اما طرح مصوب اینجا ۳۶پروژه بوده به عبارتی ۳۰پروژه را از دست داده‌ایم، این درحالی است که شرکت پروانه اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها را هم گرفته است.
صحابی با بیان اینکه مجموعه مجد در بهره‌برداری موفق نبوده است و در سبد خرید خانوارها قرار ندارد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده و کارهای خوبی که انجام شده بود در یک بازه زمانی مردم در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کردند تا بتوانند در یک افق سه ساله یا پنج ساله منابع مالی آن‌ها با سود خوبی برگردد، اما پروژه‌ها متوقف شد و اتفاق‌هایی افتاد و در مرحله نخست باقی ماند.
وی در پاسخ به پرسش قدس درخصوص سرانجام اختلاف این شرکت با شهرداری بر سر واگذاری معابر مویرگی در اطراف پروژه سارا و اینکه پایانکارها اخذ شده یا خیر و تکلیف واحدهای تجاری که قرار بود شرکت به‌خاطر واگذاری معابر مویرگی به شهرداری تحویل دهد، گفت: اختلاف بر سر این موضوع و چند مورد دیگر که در سازمان بازرسی هم ثبت شده شامل هفت بند بود که باید به آن رسیدگی می‌شد، یکی از موضوعات همین معابر مویرگی بود که همه آن‌ها تا حدودی حل و فصل شد.
صحابی افزود: ما معتقدیم همه مطالبات و بدهی‌ها را طبق قانون و براساس صورتجلسه‌ها به شهرداری پرداخت کرده‌ایم و بدهکار نیستیم، ولی برای اینکه کار مردم راه بیفتد تمکین کردیم.
وی با بیان اینکه قانون اذعان دارد معابر مویرگی که در داخل پروژه وجود دارد اگر بن‌بست و زیر ۲متر باشد متعلق به پروژه است و اگر در مسیر تردد و بالای ۲متر باشد متعلق به شهرداری است، تأکید کرد: معابر مویرگی هم براساس توافق با شهرداری مربوط به شرکت است که طبق مدارک از مالکان خریداری شده و تمام اسناد و مدارک آن در شهرداری موجود است.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شرق تصریح کرد: معتقدیم هیچ بدهی به شهرداری نداریم، شاید عدد و رقمی در سال‌های گذشته در محاسبات نیامده است، اما در آن زمان قرار بود ۱۲هزارمتر زمین برای پروژه تملک شود که ۱۴هزار و ۵۰۰متر تملک کردیم، یعنی ۲هزارو۵۰۰متر بیشتراز تعهدمان تملک کردیم که شهرداری هم در محاسباتش کارشناسی کرده و از عدد و رقم‌ها کم شده است.
وی با اشاره به اینکه در تفاهمی که بین شهرداری و شرکت صورت گرفت با امضای آن تفاهم‌نامه قرار بود پایانکارها صادر شود که پایانکار کلی صادر شده، اما پایانکار تفکیکی هنوز صادر نشده است، افزود: همان دوستانی که سال ۸۶ به ما گفتند بدهکار نیستید و به ما تسویه‌حساب دادند الان می‌گویند بدهکاریم حتی در آن زمان براساس صورتجلسه‌ها ۹پارکینگ هم اضافه داشتیم، اما اکنون می‌گویند ۶۶ پارکینگ کسری دارید، ما باز هم تمکین کرده‌ایم.
وی درخصوص واحدهای تجاری که قرار بود شرکت به شهرداری واگذار کند هم افزود: ما به شهرداری هم بدهکار هستیم هم طلبکار که طبق آخرین مکاتبه با شهرداری قرار بر این شد در جلسه نماینده شهرداری و نماینده شرکت عدد و رقم‌ها مشخص شود و مسئله را حل کنیم؛ اگر بدهکار شدیم سهم یا واحد تجاری به شهرداری می‌دهیم اگر بستانکار شدیم حق و حقوقات را می‌گیریم. 

خبرنگار: مهدی توحیدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.