وزیر بهداشت در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو در دیدار وزیر بهداشت کوبا با اشاره به همکاری‌های گسترده بهداشتی و درمانی دو کشور از دهه‌های گذشته، گفت: یکی از حوزه‌های همکاری موفق ایران و کوبا، ساخت واکسن بوده که آخرین آن به تولید واکسن سوبرانا در کوبا و پاستوکووک در ایران انجامید.

گسترش همکاری‌های ایران وکوبا در تولید دارو و فرآورده‌های بیولوژیک

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار  خوزه آنجل پورتال میراندا، وزیر بهداشت کوبا، اظهار داشت: تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران و کوبا، باعث خوداتکایی دو کشور در حوزه‌های گوناگون شده است. 

وزیر بهداشت کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت گسترش همکاری‌ها در حوزه علوم پزشکی و پیراپزشکی بین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دو کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو به ارتقای علوم پزشکی دو کشور کمک می‌کند.

بنابر اعلام وبدا، خوزه میراندا نیز در این دیدار با اشاره به اراده مشترک ایران و کوبا برای حفظ و گسترش همکاری‌های حوزه سلامت، گفت: روابط دولت‌ها و ملت‌های ایران و کوبا، در سطح بالایی بوده و امیدواریم همکاری‌های دو کشور گسترش یابد.

وزرای بهداشت ایران و کوبا در این دیدار همچنین بر تقویت همکاری‌های بهداشتی و درمانی دو کشور به ویژه در حوزه‌های تولید دارو و فرآورده‌های بیولوژیک، پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های غیرواگیر، تحقیقات و آموزش پزشکی تاکید کردند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.