اف‌بی‌آی با بازداشت یک تبعه عراقی ادعا کرده وی قصد داشته جرج بوش را به قتل برساند.

جرج بوش از سوءقصد احتمالی جان سالم به در برد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک تبعه عراقی ساکن ایالت اوهایو آمریکا شب گذشته دستگیر شده و با اتهامات فدرال مرتبط با توطئه ترور رئیس جمهور اسبق آمریکا رو به رو است. اف بی آی همچنین مدعی است شهاب احمد شهاب افزون بر این، با اتهاماتی همچون تلاش برای آوردن اتباع غیرقانونی به خاک آمریکا مواجه است.

سی ان ان با دریافت مدارکی مدعی شده شهاب در حال رانندگی به سمت محل زندگی جرج بوش بوده است. همچنین بر اساس این مدارک اف‌بی‌آی از طریق خبرچینان خود به قصد وی برای به قتل رساندن جرج بوش پی برده است. گفته می شود در ماه نوامبر، شهاب به یکی از خبرچینان اف بی آی گفته بود می‌خواسته جرج بوش را بکُشد، زیرا احساس می‌کند او مسئول کشتن بسیاری از عراقی‌ها در حمله آمریکا به کشورش است.

این مظنون عراقی اکنون در بازداشت بوده و در دادگاه فدرال در اوهایو نیز حاضر شده است. اف‌بی‌آی ادعا می‌کند که شهاب به یک منبع محرمانه گفته است به گروهی موسوم به «الرعد» که در قطر مستقر است، تعلق دارد.

گفتنی است جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا است که در سال ۲۰۰۳ رسما نیروهای آمریکایی را وارد خاک عراق کرد. این اقدام که از آن به عنوان «تهاجم آمریکا به عراق» یاد می‌شود منجر به مرگ صدها غیرنظامی عراقی شده و زیرساخت‌های این کشور را نابود کرد.

بوش از چهره‌های منفور در میان عراقی هاست. منتظر الزیدی خبرنگار عراقی در دسامبر سال ۲۰۰۸ به جرج بوش رئیس‌جمهور آمریکا لنگه کفش پرتاب کرد. این اقدام شجاعانه بعدها به نمادی برای اعتراض به‌اشغالگری آمریکا در عراق و برخی کشورهای عربی تبدیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.