مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی گفت: نیمی از ۱۴ میلیون راس موجود در این استان در واحدهای مسکونی روستایی نگه داری می شود که باعث کمبود آب در بعضی مناطق شده است.

استفاده از آب شرب برای دام در  خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین و به نقل ازشرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی،  سید ابراهیم علوی" در نشست با فرماندار شهرستان رشتخوار جمعیت تحت خدمات آبفا استان را  سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۹۸ شهر و  دو هزارو ۹۳۰ روستا اعلام کرد و اظهار داشت: آبفا برابر قانون بایستی برای هر فرد  ۱۲۰ لیتر آب در شبانه روز تامین کند ولی این رقم در حال حاضر ۱۷۲ لیتر است.
وی افزایش ۵۲ لیتر در شبانه روز را ناشی از مصرف آب برای دام و آبیاری باغات زعفران و درختان در روستاها دانست  و با اشاره به رسالت این شرکت در تامین آب شرب بهداشتی مشترکان  متذکر شد: آبفا وظیفه تامین آب استخر ، باغ ویلاها ، دام ، باغات و مزارع را ندارد و دستگاه های متولی بایستی جوابگوی نیازهای غیرشرب روستائیان باشند.
علوی طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در استان را ۳۰ هزارکیلومتر اعلام کرد که ۱۵ هزار کیلومتر آن فرسوده است و اصلاح این متراژ ۷۵ هزارمیلیارد ریال  اعتبار نیاز دارد.
وی وضعیت بارندگی سال آبی  جاری در استان را مناسب ندانست و گفت: در حالیکه وضعیت بارش ها در رشتخواراز متوسط استان بهتر بوده ولی این شهرستان همچنان با کمبود آب مواجه است.
فرماندار رشتخوارهم اظهار داشت:  اولویت اول شهرستان رشتخوار تامین  آب شرب است که با جدیت پیگیری می کنیم تا این مشکل قبل از بروز بحران در تابستان برطرف شود.
حسین باهوش بر راه اندازی چاه شماره یک روستای کتو برای تزریق آب  به شبکه آبرسانی روستاهای پایین دست بخش جنگل تاکید کرد و این منطقه  را در حوزه آبرسانی مستحق توجه بیشتر دانست.
وی با ضروری خواندن  اصلاح شبکه توزیع شهرستان برای جلوگیری از هدر رفت آب ، خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از آب و ترویج مدیریت مصرف در جامعه به کاهش مشکلات حوزه شرب در استان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.