ییس فدراسیون جودو با اشاره به حضور جودو در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: ما از همه مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک محروم هستیم اما بازی کشورهای اسلامی مستقل از این ۲ نهاد است.

میراسماعیلی: تعلیق جودو شامل بازی‌های کشورهای اسلامی نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین «آرش میراسماعیلی» روز (سه‌شنبه) پیش از آغاز مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم که امروز تصمیم درستی برای ورزش ایران گرفته شود. در مجمع قبلی اعلام کردم که رای‌گیری مکتوب باشد اما متاسفانه نشد. ۲ تاریخ اعلام شده زیاد تفاوتی ندارند اما من به تاریخ ۳۰ مرداد برای برگزاری انتخابات کمیته رای خواهم داد چرا که بعد از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی است.  منفعت رشته ورزشی تحت نظر خودم را در نظر خواهم گرفت و باور دارم مسوولان کنونی می‌توانند تا ۳۰ مرداد باشند زیرا برنامه‌ریزی دارند.

وی ادامه داد: موضع‌گیری شفافی داریم و اعلام می‌کنم که کمیته ملی المپیک باید توسط خانواده ورزش اداره شود تا از سیاسی‌کاری دور باشد. شاید وزارت ورزش به خاطر ارتباط با دولت نیاز بیشتری به افراد سیاسی داشته باشد. کمیته ملی المپیک متعلق به ورزش ایران است و باید رییس آن از اهالی ورزش باشد. عزیزان سیاسی ورود نکنند. کمیته تخصصی‌تر از هر جایی است و باید در راس آن یک فرد ورزشی باشد. به عنوان یکی از اهالی ورزش اعلام می‌کنم که در انتخابات آینده نوبت انتخاب یک فرد ورزشی است. نباید انتخابات کمیته ملی المپیک طولانی می‌شد زیرا در دنیا بعد از المپیک انتخابات‌ برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون جودو در خصوص حکم نهایی پرونده فدراسیون جودو ایران نیز خاطر نشان کرد: قرار است فردا حکم صادر شود امیدوارم به زمان دیگر موکول نشود. در مدتی که پرونده جودو ایران در جریان بود گلایه‌هایی دارم زیرا از داخل حمایت نشدیم و برخی از اتفاقات از داخل رقم خورد.

میراسماعیلی با اشاره به اعزام جودوکاران به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: تیم اعزام خواهد شد زیرا این بازی‌ها زیر نظر فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک برگزار نمی‌شود. ما از تمام مسابقاتی که زیر نظر این ۲ نهاد بین‌المللی برگزار خواهد شد محروم هستیم اما می‌توانیم در مسابقاتی که کشورها به صورت مستقل برگزار می‌کنند شرکت کنیم. البته به زودی تیم به سن پترزبورگ اعزام می‌شود و آن مسابقات نیز توسط روسیه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.