گروه های مقاومت فلسطین در واکنش به مصوبه دیروز پارلمان عراق در جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این گام عراقی ها را تاریخی و الگویی برای دیگر کشورهای عربی توصیف کردند. 

واکنش گروه های فلسطینی به مصوبه پارلمان عراق در جرم انگاری عادی سازی

به  گزارش قدس آنلاین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه ای، تصمیم پارلمان عراق برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ستود. 
در بیانیه این گروه مقاومت فلسطینی آمده است که مصوبه رد و جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پارلمان عراق، تصمیم تاریخی، قطعی، اصولی و بیانگر حمایت از آرمان های فلسطین است. 
جهاد اسلامی فلسطین نیز درباره تصمیم پارلمان عراق مبنی بر جرم انگاری عادی سازی تاکید کرد که این اقدام درهای نفوذ دشمن صهیونیستی را بست. 
در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است که مصوبه روز گذشته پارلمان عراق مانع از تلاش های دشمن برای نفوذ بیشتر به پایتخت های عربی از طریق پروژه عادی سازی می شود.
جنبش حزب الله لبنان نیز پیشتر با صدور بیانیه ای مصوبه پارلمان عراق در خصوص جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بیانگر دلبستگی عراقی ها و حمایت آنها از آرمان فلسطین دانست. 
حزب الله در بیانیه ای، از تصمیم پارلمان عراق در جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و این مصوبه را گامی بزرگ و مهم در حمایت از ملت فلسطین و درس تاریخی برای سازشکاران توصیف کرد. 
پارلمان عراق دیروز (پنجشنبه) با حضور ۲۷۵ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، قانون جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی را با اکثریت آرا به تصویب رساند. 
پارلمان عراق بعد از تعدیل نام قانون «ممنوعیت عادی سازی و برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی» به «جرم دانستن عادی سازی با رژیم صهیونیستی» آن را به تصویب رساند.
پس از تصویب این قانون، نمایندگان حاضر در پارلمان عراق شعار «نه به اسرائیل» سر دادند.
این لایحه قانونی به پیشنهاد جریان صدر و حمایت همه جریان های سیاسی شیعه (ائتلاف چارچوب هماهنگی) به پارلمان ارایه شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید تا به این ترتیب راه را بر کسانی که درصدد ارتباط پنهانی با این رژیم غاصب هستند، ببندد و عراق برای همیشه از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی مصون بماند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.