سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای طراحی و اجرای برنامه‌های تمام ساحتی در معاونت برنامه ریزی و مدیریت مدارس سمپاد، برای اولین بار نرم افزار کاربردی «پاسخگو» با همکاری مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی طراحی و راه اندازی شد.

تولید نرم افزار کاربردی «پاسخگو» ویژه دانش‌آموزان سمپاد

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به نیاز دانش‌آموزان، به دریافت راهنمایی و پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات در زمینه مسائل دینی، سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان در راستای اجرای راهکار ۳-۱ و ۸-۲ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از ظرفیت موجود برای تقویت معرفت و باور به معارف الهی و با توجه به اصل «رشد متوازن و همه جانبه دانش آموزان در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با تأکید بر تربیت اخلاقی، اعتقادی و عبادی» مندرج در بند ۴ ماده ۲ کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر، با همکاری مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی اقدام به طراحی و تولید نرم افزار کاربردی « پاسخگو ویژه دانش آموزان سمپاد» کرده است.

این نرم افزار با همکاری متخصصین حوزه های علمیه و دانشگاه به پاسخگویی اختصاصی در موضوعات قرآن، حدیث، احکام، اخلاق و تربیت، تاریخ، کلام، اعتقادات، مشاوره و روانشناسی می پردازد که قابل استفاده برای عموم دانش آموزان نیز هست.

بر اساس اطلاعیه مذکور، در این نرم افزار در کنار خدمات عمومی، بخش‌های ویژه‌­ای برای سمپادی‌ها ارائه می‌­شود که از آن جمله می‌توان به پاسخگویی به نیاز شرکت کنندگان در بخش مفاهیم بیست و هفتمین کنگره قرآنی سمپاد اشاره کرد. امسال بخش مفاهیم کنگره سراسری قرآن کریم مدارس سمپاد با محوریت «خودباوری» و «تمدن سازی» که مورد تأکید مقام معظم رهبری در «بیانیه گام دوم انقلاب» است، برگزار خواهد شد و در این نرم افزار بخش اختصاصی پاسخگویی به مسائل و پرسش‌های  دانش‌آموزان در حوزه‌های «جستجوی قرآنی»، «تاریخ»، «خودباوری» و «تمدن سازی» در نظر گرفته شده است، که شرکت‌کنندگان در بخش مفاهیم می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین یکی از بخش­های ویژه دیگر برای سمپادی‌­ها، استفاده از دسته‌بندی و ساماندهی داده‌های این نرم افزار برای ارتقای خدمات آموزشی، انجام امور پژوهشی و برنامه‌ریزی  بر روی مسائل دانش‌آموزان بر اساس پایه، استان، شهر و جنسیت است.

دانش‌آموزان از تمامی مقاطع در سراسر کشور، می‌توانند با ورود به وبگاه paskhgoo.ir/sampad/apk  نرم افزار کاربردی را بارگیری کرده، پس از نصب آن بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و با انتخاب جنسیت، پایه، استان و شهر خود از آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.