رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: طبق آخرین آمار، اکنون ۳۲۰۲ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که ۱۰۸ نفر از این زندانیان را بانوان تشکیل می‌دهند.

۱۰۸ بانوی ایرانی به دلیل جرایم غیرعمد در حبس هستند

به گزارش قدس آنلاین از ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی افزود: اکنون ۳۰۹۴ زندانی مرد و ۱۰۸ زندانی به دلیل ناتوانی در تامین دیون خصوصی و محکومیت‌های ناشی از تادیه دیات حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی در بند زندان حضور دارند.

وی ادامه داد: زندانیان بدهکار دیه ناشی از حوادث کار با هفت محکوم دیه منجر به فوت و ۱۰محبوس دیه ناشی از ایراد جرح کمترین طیف بدهکارانِ تک‌قرار تحت حمایت ستاد دیه را به خود اختصاص داده‌اند و در مقابل محکومان مالی ناشی از صدور چک یا ضمانت به واسطه این اوراق تجاری با ۲۳۶۱ زندانی شلوغ‌ترین دسته محکومان جرایم غیرعمد به شمار می‌روند.

استان فارس بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

جولایی با مقایسه آمار استان‌های کشور اظهارداشت: استان فارس با ۳۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در صدر فهرست بیشترین زندانی غیرعمد قرار گرفته است و در ادامه کرمانشاه با ۲۸۵ محکوم واجد شرایط و استان‌های خراسان‌رضوی و خوزستان هر کدام با نگهداری از ۲۶۱ زندانی غیرعمد در ردیف‌های بعدی این جدول عددی قرار دارند.

آمار زندانیان غیرعمد سمنان و خراسان‌شمالی تک‌رقمی است

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور با تقدیر از همراهی برخی از قضات در قبولی دادخواست‌های اعسار یا تعدیل اقساط گفت: امروز در برخی از استان‌های کشور افزون بر تاکید حداکثری روی مقوله پیشگیری و آموزش عمومی در راستای ممانعت از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها، برخی محاکم قضایی با درک کامل از آثار سوء مجازات حبس قدم بزرگی در راستای کاهش جمعیت زندانیان برداشته و قابل تامل است و امروز به برکت همین اقدامات و نگاه حبس‌زدا در استان‌های سمنان، و خراسان‌شمالی کمتر از ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.