سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برقراری بیش از ۴۵۴ هزار تماس موفق با خط ملی اعتیاد طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این میان بیش از ۷۹ درصد تماس‌گیرندگان را زنان و ۲۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

«درمان اعتیاد»؛ علت ۴۳ درصد تماس‌ها با خط ملی‌اعتیاد

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد اقطار، با اشاره به تعداد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در سال گذشته ۴۷۱ هزار و ۶۰۸ نفر با خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ تماس گرفتند که میزان تماس‌های موفق حدود ۴۵۴ هزار و ۷۹۶ نفر برآورد می‌شود.

وی افزود: بیش از ۷۹ درصد تماس‌گیرندگان را زنان و حدود ۲۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۳ درصد تماس‌گیرندگان سوالاتی درخصوص درمان اعتیاد داشتند که از این میزان حدود ۲.۹ درصد را زنان و ۴۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. مابقی تماس‌ها مربوط به حوزه راهنمایی، پیشگیری در کودکان و نوجوانان و همسران و ارجاعات به مراکز درمانی بوده است.

اقطار با اشاره به اینکه میزان تماس‌ با خط ملی اعتیاد در ماه‌های مختلف متفاوت بوده است، یادآور شد: در ماه‌هایی مانند فروردین که میزان رفت و آمد خانواده بیشتر است و افراد دوست ندارند فرد معتاد در خانه باشند و فرد درمان شده باشد، میزان تماس‌ها بیشتر است. همچنین در ماه‌هایی مانند مهر و آبان و در زمان بازگشایی مدارس نیز میزان تماس‌ها نسبت به ماه‌های دیگر بیشتر است.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: البته به دلیل اینکه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم جنس تماس‌ها با تماس‌های سال‌های قبل فرق داشت و بیشتر سوالات درخصوص موضوعات درمانی بود.

به گفته وی، بیشترین سوالات تماس‌گیرندگان درخصوص مواد مخدر، در زمینه مصرف مواد صنعتی و در زمینه درمان اعتیاد و بیشترین سوالات مربوط به موادمخدر سنتی بوده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.