۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۳
کد خبر: 801117

راهپیمایی موسوم به پرچم میان صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی که در واکنش به پیروزی رژیم اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۸ بر اعراب صورت می‌گیرد، هر ساله همراه با موسیقی و آواز و دهل بوده و به رقص پرچم مشهور است.

به گزارش قدس آنلاین، راهپیمایی موسوم به پرچم میان صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی که در واکنش به پیروزی رژیم اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۸ بر اعراب صورت می‌گیرد، هر ساله همراه با موسیقی و آواز و دهل بوده و به رقص پرچم مشهور است.

این عملیات تحریک‌آمیز به نوعی تداعی‌کننده شکست فلسطینیان محسوب می‌شود و نیروهای رژیم صهیونیستی معتقدند شهر قدس به صورت کامل به عنوان پایتخت این رژیم در آمده است .سال گذشته این راهپیمایی به درگیری سخت در شهر قدس و در نهایت به نبرد سیف‌القدس یک منتهی شد و در درگیری‌های ۱۱ روزه پس از مراسم پرچم ۲۶۰ فلسطینی(شامل ۶۶ کودک) به شهادت رسیدند.

هاآرتص در واکنش به این تحولات با انتشار گزارشی اعلام کرد: اسرائیل با چشمان باز به سمت نبرد «نگهبان دیوارهای۲»(نبرد شمشیر قدس۲) حرکت می‌کند؛ اما تفاوت راهپیمایی امسال با سال گذشته آن است که در ادامه جنگ قدرت میان دو محور نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو، اوضاع داخلی اسرائیل بسیار ناپایدارتر و متزلزل‌تر از گذشته است.

در این میان کابینه نخست‌وزیر پس از استعفای عیدیت سیلمان، در شرایط فروپاشی قرار گرفته و به نظر می‌رسد در این شرایط اقدامات نمایشی همانند برگزاری راهپیمایی پرچم شاید بتواند به باور مقامات صهیونیست راه نجاتی برای آن‌ها باشد. اعلام راهپیمایی پرچم با وجود تهدیدات حماس و جهاد اسلامی نشان‌دهنده آن است که بنت در تلاش است از طریق اجرای این راهپیمایی برای خود اعتبار بخرد و تلاش می‌کند با انجام موفق راهپیمایی پرچم، ضعف داخلی خود را بپوشاند.

اینکه راهپیمایی پرچم با فاصله کوتاهی پس از رزمایش «ارابه‌های آتش» اتفاق افتاد نشانگر همین مسئله است که بنت تمام تلاش خود را برای بقای کابینه خود دارد و با وجود آنکه می‌داند ریسک خطر بالاست این کار را انجام می‌دهد.

به نظر می‌رسد علت اهمیت مضاعف راهپیمایی امسال این است که برخی گروه‌های تندرو اعلام کرده‌اند همزمان با شروع مراسم راهپیمایی به تخریب مسجد قبه‌الصخره خواهند پرداخت که تعرض به آن خط قرمز مسلمین محسوب می‌شود.

سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد: هرگونه خدشه به مسجدالاقصی و مقدسات شهر قدس، منجر به انفجاری بزرگ در منطقه خواهد شد و نتایج ناخوشایندی در پی خواهد داشت. این حماقت تازه صهیونیست‌ها می‌تواند انبار باروت منطقه را منفجر کرده و روزهای سختی برای آن‌ها رقم بزند. فلسطین منتظر جرقه‌ای برای برافروخته شدن است و احتمال آ که این جرقه از مراسم رقص پرچم زده شود و آتشش دامن اسرائیل را بگیرد بسیار بالاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.