۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 801361

دبیر کل فدراسیون فوتبال از عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون با استعلام از فیفا خبر داد.

عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال عزل شد

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که قرار بود مجمع فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ امروز آغاز شود، این جلسه با حدود ۲۰ دقیقه تاخیر و پس از تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

 این جلسه با حضور محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و در غیاب حمید سجادی وزیر ورزش آغاز شد.

* طبق اعلام حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون، این مجمع با حضور ۷۸ عضو مجمع برگزار می‌شود. در شرایطی که مجمع فدراسیون فوتبال ۸۷ عضو دارای حق رای دارد.

* در ابتدای جلسه یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت درگذشتگان فوتبالی انجام شد.

* با وجود تهدیدهای اخیر شهاب عزیزی خادم از ابتدای جلسه خبری از حضور رییس معزول فدراسیون که با حکم کمیته اخلاق و استیناف ۲ سال از حضور در هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده نبود اما حسن کامرانی فر در اعلام دستور جلسه بند عزل مربوط به وی را هم قرائت کرد.

*اعضای تیم ملی هم در حاشیه برگزاری مجمع در رستوران هتل المپیک مشغول صرف صبحانه شدند و  بسیاری از آنها به اعضای مجمع بی توجه بودند.

*دستور جلسه مجمع قبلی در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۹ با رای قاطع اکثریت آرا تصویب شد.

*مسئولان حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با توجه به لیستی که در اختیار دارند در ورودی هتل نام افراد را چک کرده تا از وورد افرادی که به جلسه دعوت نشده اما جلوگیری شود. به همین دلیل با توجه به اینکه کامرانی فر دعوت عزیزی خادم را به مجمع کان لم یکن کرده بعید است او را به هتل راه بدهند.

*کامرانی فر اظهار داشت: با توجه به اینکه باید ۲۱ روز قبل دستور جلسه را به اعضا اعلام می کردیم و پس از این تاریخ حکم کمیته اخلاق و استیناف درمورد عزیزی خادم اعلام شد درمورد بند ۱۴ دستور جلسه( مربوط به عزل عزیزی خادم) را اعلام می کنم.

کامرانی فر در ادامه جایگاه خود در کنار پولادگر و ماجدی از روی سن را ترک کرد و با حضور پشت تریبون توضیحات خود را ارائه داد.

*با توجه به رای موافق اکثریت اعضای مجمع بند ۱۴ مربوط به عزل عزیزی خادم از دستور جلسه خارج شد.

*با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و با استعلام از فیفا، عزیزی خادم به عنوان فرد محروم نمی تواند در مجمع فدراسیون حاضر شود و عملا عزل او از ریاست فدراسیون فوتبال قطعی شد.

*طبق اعلام حسن کامرانی فر، فیفا به صراحت اعلام کرده اگر شخصی طبق حکم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال محروم شده باشد حق حضور در جلسه را ندارد و پس از طی دوران محرومیت خود نیز به این دلیل که شرایط احراز صلاحیت را ندارد نمی‌تواند در فوتبال فعالیت کند

*دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین تاریخ ۱۰ شهریورماه را برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد.

* پس از گذشت حدود یک ساعت از شروع مجمع با اعلام کامرانی فر ۸۰ عضو در جلسه شرکت دارند که باشگاه سایپا ۲ حق رای در این جلسه دارد.

انتهای  پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.