معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان در دهه کرامت امسال از مرز ۷۷ درصد گذشته است.

۷۷ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی تکمیل شد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری  افزود: ۵۷۳ هزار و ۱۳۷ نفر اقامت تا پایان روز ۱۳ خردادماه در واحدهای اقامتی استان به ثبت رسیده که بیش از ۵۴۷ هزار اقامت از این میزان در کلانشهر مشهد ثبت شده است.

معاون گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: این استان برای میزبانی از مسافران و زائران دهه کرامت و تعطیلات پیش رو در واحدهای اقامتی رسمی و موقت ۲۳۵ هزار و ۸۷۸ نفرشب ظرفیت دارد.

بیدخوری افزود: از این میزان ظرفیت اقامتی، ۱۲۰ هزار نفرشب متعلق به واحدهای اقامتی دائمی و موقت دارای مجوز از این اداره کل مانند هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و مهمانپذیر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص گزارش تخلفات و اعلام شکایات نیز گفت: مسافران می توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند.

بیدخوری در خصوص نظارت بر روند اقامت مسافران در این ایام نیز گفت: تیم های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت گشتهای مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.