مقامات کره جنوبی از شلیک یک یا چند موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ خبر دادند.

کره شمالی موشک بالستیک دیگری آزمایش کرد

به گزارش قدس آنلاین، ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد، کره شمالی دست کم یک موشک بالستیک را در آب‌های ساحل شرقی خود شلیک کرد. مقامات ژاپنی نیز اعلام کردند: «کره شمالی یک یا چند موشک بالستیک ناشناس را در دریای شرقی شلیک کرده است.»

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اقدام امروز پیونگ‌یانگ در پرتاب موشک، هجدهمین قدرت‌نمایی این کشور در سال ۲۰۲۲ است که بعد از دستور کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در خصوص لغو ممنوعیت خودخواسته آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا از برگزاری رزمایش مشترک در این هفته در آب‌های بین المللی نزدیک اوکیناوا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش‌های کره جنوبی و آمریکا هدف از این رزمایش سه روزه را آمادگی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی عنوان کرد.

همچنین؛ ناوگان دریایی کره جنوبی از جمله کشتی آبی خاکی ۱۴۵۰۰ تنی مارادو، ناوشکن ۴۴۰۰ تنی سیجونگ د گریت و ناو شکن ۷۶۰۰ تنی مونمو د گریت برای شرکت در یک رزمایش چند ملیتی به رهبری آمریکا در اواخر ژوئن، راهی هاوایی شده اند.

نیروی دریایی آمریکا همچنین ناو هواپیمابر اتمی یو اس اس رونالد ریگان، رزمناو یو اس اس آنتیتام و برخی کشتی‌های مجهز خود را برای شرکت در این رزمایش به کار گرفته است.

در این رزمایش، نیروهای مشترک کره جنوبی و آمریکا عملیات مقابله با کشتی‌های جنگی، عملیات ضد زیردریایی، لجستیک و بازدارندگی دریایی را انجام دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.