با رونمایی از برنده بازی پلی‌آف و تکمیل گروه دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی حالا همه نگاه‌ها به عملکرد تیم دراگان اسکوچیچ در مسابقات قطر است تا عیار واقعی او مشخص شود.

هراس اسکوچیچ از سرنوشت ایویچ

به گزارش قدس آنلاین، با رونمایی از برنده بازی پلی‌آف و تکمیل گروه دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی حالا همه نگاه‌ها به عملکرد تیم دراگان اسکوچیچ در مسابقات قطر است تا عیار واقعی او  مشخص شود.

هرچند سرمربی کروات تیم ملی بهترین ستاره‌های تاریخ فوتبال ایران را در اختیار دارد، اما عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب نگرانی‌ها درباره سرنوشت تیم ایران را دو چندان کرده تا حدی که بیم این می‌رود با وضعیت آشفته کنونی یک آبروریزی بزرگ در رقابت‌های جهانی قطر برای فوتبال ایران به ثبت برسد.

لغو پی در پی بازی های تدارکاتی تیم ملی همزمان با برپایی اردوی قطر این سؤال را به وجود می‌آورد که چرا تیم ملی تاکنون از موقعیت‌های موجود برای انجام بازی دوستانه استفاده نکرده است؟ در حالی که می‌توانستیم حداقل یک یا دو بازی برای بالا بردن سطح آمادگی و هماهنگی بیشتر برگزار کنیم.

برخی علت اصلی عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی را ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال و نبود مدیریت منسجم و کاربلد می‌دانند، اما با کمی کنکاش مشخص می‌شود با وجود تمام ایرادها و نقاط ضعف موجود در سیستم فدراسیون فوتبال مقدمات لازم برای حداقل سه بازی تدارکاتی را مهیا کرده است، اما سرمربی کروات تیم ملی با انجام آن‌ها مخالف بوده، به همین دلیل تیم ملی از انجام بازی تدارکاتی محروم مانده است.

بنا به گفته منابع موثق خبری در داخل فدراسیون فوتبال به خبرنگار قدس بازی با اروگوئه، آفریقای جنوبی، نیوزیلند نهایی و آماده عقد قرارداد بود، اما به دلیل مخالفت سرمربی تیم ملی لغو شد!

البته در این میان بازی با الجزایر تنها دیداری بود که اسکوچیچ انجام آن را پذیرفت  که بلافاصله فرایند عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال این کشور انجام شد هرچند که در این بازی تیم اصلی الجزایر قرار نیست بازی کند و تیم دوم با برخی بازیکنان امید این کشور قرار است در این بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی صف آرایی کنند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت این اتفاقات با واکنش تند منتقدان مواجه شد که چرا تیم ایران به عنوان یکی از تیم‌های شاخص فوتبال آسیا قادر به انجام بازی تدارکاتی با یک تیم مقتدر نیست؟

گفته می‌شود برخلاف تمایل فراوان بازیکنان تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال شخص اسکوچیچ زیاد با انجام بازی تدارکاتی با تیم های سرشناس موافق نیست؛ چون نگران است اتفاقی که برای ایوویچ پیش از برگزاری جام جهانی ۱۹۹۸ رخ داد برای او تکرار شود و فرصت حضور در جام جهانی را به راحتی از دست بدهد، به همین دلیل با پیشنهادهای وارده به سرعت مخالفت می‌کند، مگر اینکه مطمئن شود تیم او می‌تواند در جدال با حریف به پیروزی دست پیدا کند در این صورت رضایت به برگزاری بازی می‌دهد.

البته در این بین مشاوره‌های غلط برخی دوستان رسانه ای سرمربی نیز بی‌تأثیر نیست و سبب شده تیم ملی در آستانه رقابت‌های حساس جام جهانی از برگزاری دیدارهای تدارکاتی قانع کننده محروم شود تا مبادا اسکوچیچ در آستانه اخراج از تیم ملی قرار گیرد.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.