رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد از جایگاه‌های استان عمر بالای ۱۰ سال دارند.

زنگ خطر فرسودگی جایگاه‌های CNG در خراسان رضوی به صدا در آمد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضوی راد در خصوص وضعیت جایگاه‌های CNG و فعالیت‌شان در استان اظهار کرد: جایگاه‌های CNG در استان در وضعیت بحرانی به سر می‌برد. متاسفانه پس از گذشت سه ماه از سال جاری همچنان حق‌العمل کارکنان جایگاه‌ها تعیین تکلیف نشده است. سال گذشته به دلیل کمبود بودجه حق‌العمل منصفانه‌ای برای جایگاه‌داران اعمال نشد و نگرانی ما از تکرار این اتفاق بیش از گذشته است.

وی افزود: در حال حاضر هزینه‌های کارکنان طی سال جاری ۵۷ درصد و نرخ برق نیز ۱۷ درصد افزایش داشته است. امسال هزینه‌های بازرسی ادوار سالانه‌ای که از جانب شرکت نفت پرداخت می‌شد نیز بر عهده جایگاه‌داران واگذار شد. همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز پس ابلاغ قانون جدید از ۹ به ۱۵ درصد افزایش یافت.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی ادامه داد: قطعه‌ها و دستگاه‌های جایگاه‌های CNG با افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی مواجه شده و قیمت مربوط به روغن لازم برای جایگاه‌ها نیز چهار برابر یافته است. هزینه‌های بیمه‌نامه هم ۲ برابر شده و از طرفی بابت خسارات وارد شده ناشی از قطعی برق در سال گذشته هیچ مبلغی به جایگاه‌داران داده نشد.

رضوی راد خاطرنشان کرد: طبق مطالبات انجمن جایگاه‌داران کشوری هزینه فعالیت جایگاه‌های CNG بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته و این عدد از جانب سازمان حمایت از مصرف‌کننده نیز تایید شده است که در پی این اتفاق انتظار می‌رود کارمزد جایگاه‌داران نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه دلیل عدم افزایش کارمزد جایگاه‌داران را ناکافی بودن میزان بودجه اعلام کرده، در حالی که این مساله مشکل جایگاه‌داران نیست بلکه گرانی‌های تحمیل شده به جایگاه‌داران باید جبران شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در سطح استان تقریبا هیچ جایگاهی نیست که وضعیت مناسبی داشته باشد. در جایگاه‌های خراسان رضوی بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند که در صورت عدم افزایش کارمزدها قطع به یقین تعدیل نیروی انسانی صورت خواهد گرفت و شاهد افزایش بیکاری خواهیم بود.

رضوی راد تاکید کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که در صورت عدم افزایش کارمزد، کیفیت کار CNG ها به شدت کاهش می‌یابد. سال ۱۴۰۱ بحرانی‌ترین سال برای جایگاه‌های CNG است. متاسفانه در حال حاضر جایگاه‌های CNG نمی‌توانند با درآمدشان حقوق پرسنل را تامین کنند.

وی ادامه داد: ادامه روند وضعیت موجود باعث تعطیلی جایگاه‌های CNG و کاهش چشم‌گیر استقبال مردم از این جایگاه‌ها خواهد شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.