معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی جزئیات برنامه‌های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.

اعلام ویژه برنامه‌های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه میلاد امام رضا(ع) از عصر روز جمعه در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود، گفت: مداحی سید مهدی میرداماد، سخنرانی حجج اسلام و المسلمین ناصر رفیعی و محمد مهدی رجبی، اجرای سرود و مسابقه و خوانش کتاب از عناوین مهم برنامه‌ها قبل از اذان مغرب و عشاء است.
 

جزییات مراسم شب میلاد
وی افزود: بعد از نماز مغرب و عشاء و قرائت زیارت امین الله، پویش سراسری سلام بر امام رضا(ع) و قرائت صلوات خاصه راس ساعت ۲۱ برگزار می‌شود که از طریق رسانه ملی نیز این برنامه‌ها پوشش داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراسم شب میلاد با توجه به حضور گسترده زائران تا ۱۲ شب ادامه دارد، اعلام کرد: حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی در شب میلاد سخنرانی خواهد داشت و بعد از سخنرانی، مراسم امضاء لوح خدمت «همه خادم الرضاییم» توسط تولیت اعتاب مقدسه اجرا می‌شود.
به گفته حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد مداحی آقایان ابوالفضل اسماعیلی مشکینی، احمد واعظی و سیدمحمود علوی، شعرخوانی آقایان احمد بابایی و علی زمانیان و اجرای زنده سرود فارسی -عربی گروه ولی عصر(عج) از دیگر برنامه‎های شب میلاد حضرت رضا(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: افزون بر برنامه صحن پیامبر اعظم(ص) در دیگر صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر نیز برنامه‌های متنوعی همچون حلقه معرفت، مراسم ویژه بانوان، جنگ کودکان، نمایش آیینی زائران بارانی و مسابقه تدارک دیده شده است.

 

ویژه برنامه‌های روز میلاد
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: از ساعت ۹:۳۰ صبح روز میلاد با اجرای گروه سرود مکبران نوجوان حرم رضوی، جشن سالروز میلاد امام مهربانی‎ها آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه دارد.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد ابراز کرد: در مراسم جشن سالروز میلاد امام رضا(ع) مداحان و ستایشگران خاندان عصمت و طهارت(ع) در میلاد حضرت عالم آل محمد(ص) به مدیحه‌سرایی، شاعران به شعرخوانی و حجت الاسلام و المسلمین سرلک به سخنرانی خواهند پرداخت. 
وی تاکید کرد: در تمام برنامه‎های شب و روز میلاد حضرت رضا(ع) سعی شده تا با تنوع مداح، شاعر، سخنران اجرا و به صورت زنده از درگاه اینترنتی رضوی تی وی و صفحات مجازی به آدرس razavi_aqr_ir و رسانه ملی پخش شود.

 

ویژه برنامه‌های شام میلاد با حضور مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان
حجت الاسلام شریعتی‌نژاد اعلام کرد: برنامه شام میلاد حضرت رضا(ع) نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۳ با محوریت سخنرانی آیت الله محمد سعیدی؛ تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، مدیحه سرایی آقایان جعفر ملائکه، ابراهیم قانع، احد سبزی، اجرای سرود گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی، حرم‌شناسی، مسابقه، خوانش کتاب و گفتگو با محمدرضا هاتفی مسؤل شرکت دانش بنیان آهار در صحن پیامبر اعظم(ص) میزبان زائران و مجاوران حرم عالم آل محمد(ص) است.
وی ادامه داد: در شب و روز میلاد حضرت رضا(ع) ویژه کودکان و نوجوانان در رواق کودک و صحن‌ها و رواق‎ها برنامه‌های معارفی شادی برگزار خواهد شد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع) مراسم‎های متنوعی ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س) و دارالقرآن تدارک دیده شده که با حضور بانوان اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: خادمان بارگاه منور حضرت رضا(ع) به صورت شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی، هماهنگی و مهیا کردن فضایی آرام و معنوی برای اجرای برنامه‌های جشن میلاد حضرت رضا(ع) هستند تا زائران عزیز در کنار زیارت ثامن الائمه(ع) از این برنامه‌ها بهرمند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.