همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا(ع) هشتمین سالن ورزشی خیر ساز در دانشگاه تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

کلنگ‌زنی دو خوابگاه خیرساز در تربت حیدریه

این سالن در زمینی به مساحت یک هزار و  ۶۰۰ متر مربع و با صرف ۶۰ میلیارد ریال همچون هفت سالن دیگری که در مشهد و تربت حیدریه بنا شده به همت خیر نیک اندیش مهدی مروج‌ تربتی ساخته شده‌ است .
در این مراسم که با حضور مرتضی فخری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، محسن زنگنه نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه و جمعی از خیران و فرهیختگان تربتی برگزارشد، عملیات ساخت دو پروژه خیرساز دانشگاه تربت‌حیدریه با کلنگ‌زنی دو خوابگاه دانشجویی آغاز شد. قرار است بلوک شماره یک خوابگاه دختران به نام روشنک مروج تربتی ساخته شود. همچنین عملیات ساخت بلوک شماره ۲ خوابگاه دانشجویان متأهل به نام زنده‌یاد حاج محمد نوریان به همت یک خیر ناشناس آغاز شد. گفتنی است زمین این دو خوابگاه توسط دکترعباس نوریان به نمایندگی از ورثه خانواده نوریان و مرحومه فاطمه شرکت تأمین شده است.
در حاشیه این مراسم فخری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم گفت: در تلاش هستیم در برنامه هفتم توسعه، بستر لازم برای جذب کمک‌های بیشتر حامیان وزارت علوم را فراهم آوریم و باید این سنت حسنه در حوزه های دانشگاهی زنده شود.
مهندس مهدی مروج نیزدر سخنانی با اشاره به ساخت هشت سالن ورزشی در مشهد و تربت حیدریه گفت: با تفاهمی که با آموزش و پرورش و دانشگاه تربت حیدریه انجام شده است روزانه ۱۰ جلسه تمرین درهر کدام از سالن‌ها برگزار می‌شود که در هر کدام از این جلسات حداقل ۲۰ نفر حضور دارند یعنی ۲۰۰ نفر در هرسالن و هزارو۶۰۰ نفر هرروز در این هشت سالن ورزش می‌کنند که اگر یک سال را در نظر بگیریم رقمی در حدود ۶۰۰ هزار نفر از امکانات سالن‌های ساخته شده استفاده می‌کنند.
همچنین دکتر جواد انصاری مدیرعامل بنیاد خیران دانشگاه و دکتر عباس سیوکی رئیس دانشگاه تربت حیدریه در سخنانی به تحصیل ۲هزارو۲۰۰ دانشجو در ۳۰ کد رشته و عضویت ۵۰ نفر در هیئت علمی دانشگاه اشاره و از خیران به عنوان بازوان اصلی پیشرفت این دانشگاه یاد کرد.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.