قیمت سراسری بنزین در آمریکا همزمان با مشکلات اقتصادی و افزایش تورم افسار گسیخته در این کشور، از ۵ دلار فراتر رفت.

قیمت سراسری بنزین در آمریکا فراتر از ۵ دلار رفت

به گزارش قدس آنلاین، براساس داده های انجمن خودروی آمریکا میانگین قیمت بنزین در سراسر آمریکا روز شنبه برای اولین بار به بیش از ۵ دلار در هر گالن رسید.

این مساله هزینه‌های سوخت خودرو که یکی از عوامل اصلی افزایش تورم به طور کلی است، را بالا می برد.  

داده های این انجمن نشان می دهد که میانگین قیمت ملی گاز بدون سرب از ۴.۹۸۶ دلار در روز گذشته به ۵.۰۰۴ دلار در هر گالن در روز ۱۱ ژوئن(۲۱ خرداد) رسیده است.

شبکه خبری سی ان ان حامی دولت دموکرات جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که قیمت بنزین در ۱۰ ایالت این کشور به ۵ دلار و بالاتر در هر گالن(۳.۸لیتر) رسیده است.  

انجمن خودروی آمریکا میانگین ملی قیمت بنزین در این کشور را در دوشنبه گذشته ۴.۸۷ دلار در هر گالن(۳.۸ لیتر) اعلام کرده بود که این رقم ۲۵ سنت گرانتر از هفته گذشته و ۵۹ سنت گرانتر از ماه گذشته بود.

جو بایدن طی ماه‌های گذشته تلاش کرده از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت‌های بنزین جلوگیری کند؛ اما افزایش بهای انرژی تبدیل به کابوسی برای دولت او شده است.  

افزایش قیمت بنزین در آمریکا در میان تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه به دلیل جنگ اوکراین و همچنین در میان تورم بی‌سابقه در آمریکا اتفاق می‌افتد.  

رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت‌ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد که هرلحظه بر ابعاد این بحران اقتصادی افزوده می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.