مدیرکل شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون بین‌المللی شنا گفت: باور دارم ایران یکی از قدرت‌های ورزش آسیا است و همیشه چالش در آن وجود دارد اما با مدیریت کمیته ملی المپیک ایران، این چالش‌ها مرتفع شده است.

حسین المسلم: ایران یکی از قدرت‌های ورزش آسیا است

به گزارش قدس آنلاین، حسین المسلم مدیر کل شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون بین‌المللی شنا و حیدر فرمان مدیر بازی‌های آسیایی و رئیس انجمن بین‌المللی کوراش ظهر امروز(شنبه) پس از بازدید از موزه ورزش در محل کمیته ملی المپیک با رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار با حضور نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس، کیکاوس سعیدی دبیرکل، علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، محسن میرمشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست کمیته، سپیده گلیجانی مقدم مدیر موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک، محسن رضوانی عضو هیئت اجرایی کمیته و رئیس فدراسیون شنا، علی کریمی فیروزجایی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه فدراسیون سوارکاری، محمد داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و وحید مرادی برگزار شد.

صالحی‌امیری ضمن ابراز خرسندی از حضور المسلم و حیدر فرمان در ایران گفت: حقیقتا همه ما در مجموعه ورزش ایران برای شیخ احمد که هرجا هست آرزوی سلامتی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دو تقاضا داریم. اول اینکه خواستار حمایت هستیم. ورزش ایران با ۵۲ فدراسیون شایستگی توسعه بیشتری در آسیا دارد. دومین انتظار ما هم این است که باتوجه به مجموعه زیرساخت‌ها، آمادگی کامل برای برگزاری رویدادهای آسیایی داریم. با توجه به پیش رو بودن ۲ رویداد مهم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه و بازی‌های آسیایی هانگژو، باور داریم که جایگاه خوبی کسب خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار حسین المسلم اظهار داشت: خانواده المپیک و ساختار ورزش ایران برای من شناخته شده است و از سال ۸۵ با آن آشنایی دارم.

وی خطاب به صالحی امیری تاکید کرد: باور دارم ایران یکی از قدرت‌های ورزش آسیا است و همیشه چالش در آن وجود دارد اما با رهبری شما در کمیته ملی المپیک که هم در داخل میدان و هم در خارج از میدان فعالیت دارید این چالش‌ها مرتفع شده است. از جمله اقدام‌های شما راه‌اندازی موزه ملی ورزش است که برای نسل‌های بعدی بسیار حائز اهمیت خواهد بود زیرا به درک ارزش‌های ورزش توجه دارد.

المسلم درباره عضویت ایران در مجامع بین‌المللی افزود: ایران یک عضو فعال است و وظیفه ما حمایت و کمک از این کرسی‌هاست. صراحتا اذعان می‌کنم در گذشته عدم هماهنگی‌هایی وجود داشت و خوشحالیم که دوستان ما در نقطه‌ای شروع کردند که این هماهنگی صفر بود و با حضور شما کانال ارتباطی برقرار شد ما هم خرسندیم از این ارتباط و مطمئنیم که شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

المسلم رییس فدراسیون جهانی شنا در ادامه با «محسن رضوانی» رئیس فدراسیون شنای ایران دیدار کرد.

رضوانی در این دیدار گفت: المسلم قبلا قهرمان شنا بوده است. او زمانی که رییس فدراسیون جهانی شد، طرح شنا برای همه را که باعث نجات جان انسان‌های زیادی می‌شود را هدف‌گذاری کرد.

حسین المسلم نیز با نونهالان رشته شنا دیدار کرد و اظهار داشت:  در سال ۱۹۷۴ در بازی‌های آسیایی همراه تیم شنای کویت در ایران بودم. الان شما شناگران این شانس را دارید که بهتر از من باشید و در تیم خود افتخار آفرینی کنید. باید سخت تمرین کنید، تغذیه مناسبی داشته باشید، خوب استراحت کنید و از ورزش خود لذت ببرید. مهم پیروزی نیست بلکه داشتن بهترین عملکرد، اهمیت دارد.

وی افزود: پروژه شنا برای همه از ۶ ماه گذشته در فدراسیون جهانی آغاز شده و اولویت و هدف‌گذاری ما، نسل آینده یعنی شما نوجوانان هستید. این شانس را دارید که در ایران هستید و حمایت دولت، کمیته ملی المپیک، فدراسیون و خانواده خود را دارید.

رضا صالحی‌امیری نیز در این دیدار گفت: نفر اول شنای جهان مهمان شما است و باید امروز برای شما خاطره‌انگیز باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.