۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 803277

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته ۳۸۷ هزار و ۳۱۷ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۳۶ نفر جان خود را از دست دادند.

کرونا در جهان

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۴۰ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۵۲۱ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۵۱۵ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۹ هزار و ۷۴۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۷ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۱۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک‌میلیون و ۳۵ هزار و ۸۲۸ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۸ هزار و ۵۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۱۷ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۴ هزار و ۷۶۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۴۵ هزار و ۷۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۷۳ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۸ هزار و ۱۳۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان, انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۹ میلیون و ۷۷۰ هزارو ۵۲۲, ۲۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۴۲۴, ۲۲ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۳۵۲, ۱۸ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۱۸۴ و ۱۸ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۶۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۷ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۵ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۷۲ هزارو ۷۴۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۳ میلیون و ۸۰ هزار و ۲۲۷, ۴۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۷۴۳ و ۳۰ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۷۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.