۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۱
کد خبر: 803469

نمایشگاه و بازارچه خوداشتغالی به نفع کودکان کار و ایتام در مشهد برگزار شد.

بازارچه‌ای برای حمایت از کودکان کار

به گزارش قدس، این نمایشگاه که با حضور جمعی از بانوان کارآفرین و هنرمندان صنایع‌دستی راه‌اندازی شده از ولادت امام رضا(ع) به مدت یک ماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.مدیرعامل مؤسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌گوید: این پنجاه و ششمین نمایشگاه مقطعی ماست. از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه، برگزاری نمایشگاه دائمی است که طی دو سال اخیر در بولوار امامت زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر درحال برگزاری است.  خواجوی می‌افزاید: در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها معمولاً زنان آسیب‌دیده از آسیب‌های اجتماعی حضور دارند، همچنین تعدادی از بانوان هنرمند نیز به این جمع پیوسته‌اند که به منظور حمایت از بانوان هنرمند است.
خواجوی در ادامه توضیح می‌دهد: هدف اصلی ما از برگزاری بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان ابتدا توانمندسازی آن‌هاست و به هیچ‌وجه اولویت و نگاه ما اقتصادی نیست، بلکه نگاه خدمتگزاری و پیشگیری از آسیب و سپس بحث درآمدزایی برای مؤسسه است.
وی تصریح می‌کند: بیش از هفت سال است به صورت افتخاری خیریه‌ای به نام حضرت رقیه(س) دایر کرده‌ایم که کودکان کار و ایتام را زیر پوشش قرار داده‌ایم. برای تمام بچه‌ها جشن‌های مختلف و اعطای بسته‌های حمایتی داریم که هزینه‌های آن از اجاره میزهای بازارچه خوداشتغالی تأمین می‌شود. درواقع پس از برگزاری هر بازارچه جشن اعطای بسته‌های حمایتی برای بچه‌های کار و ایتام انجام می‌شود.  وی تصریح می‌کند: در این نمایشگاه و بازارچه خوداشتغالی ۱۷نفر حضور دارند. همچنین همزمان نمایشگاه و بازارچه در پارک ملت، سایت بانوان در حال برگزاری است که بیش از ۵۰ بانو مشغول به فعالیت‌اند.
شایان ذکر است این نمایشگاه و بازارچه خوداشتغالی بانوان از ۲۱خرداد به مدت یک ماه به‌منظور حمایت از کودکان کارو ایتام واقع در مشهد، روبه‌روی سینما هویزه، خیابان گلستان، پلاک۱۱۰ از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای علاقه‌مندان و خیران دایر است.

خبرنگار: سرور یزدی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.