قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

تایم

ماهنامه تایم در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به لزوم اصلاح قانون مربوط به حمل سلاح با توجه به وقایع مرگبار اخیر در این کشور پرداخته است. بعد از کشته شدن ۱۰ نفر در حادثه تیراندازی در فروشگاهی در بافالو و کشته شدن ۲۱ نفر از جمله ۱۹ کودک در دبستان شهر اووالد تگزاس، این نشریه در طراحی روی جلد خود که تمامی حوادث تیراندازی های مرگبار در شهرهای آمریکا را به شکلی جالب توجه جای داده است، از تیتر «کافیست» استفاده کرده و این سوال را مطرح می کند که «چه زمانی ما برای حل این معضل کاری خواهیم کرد؟»

هیستوری

ماهنامه هیستوری در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به بررسی انقلاب ۱۹۱۷ روسیه پرداخته و اثرات منفی آن بر این کشور و مردم روسیه را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این نشریه در پرونده خود با عنوان «سرنوشت بد انقلاب روسیه» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که «چرا قیام مردم این کشور به سرنوشت بدی برای آن ها تبدیل شد؟» هیستوری همچنین به مناسبت پنجاهمین سالگرد رسوایی واترگیت در آمریکا به این اتفاق نگاهی انداخته، وهمچنین تغییر بنیادین در عمل جراحی پلاستیک که به دلیل جنگ جهانی اول به وقوع پیوست را زیر ذره بین برده است.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود به بررسی وضعیت رو به افول جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا می پردازد. این نشریه در طراحی روی جلد خود با الهام از تصویر مشهور یکی از اساطیر یونانی یعنی «اطلس» که جهان را بر دوش کشیده، همین جهان را بر شانه های جو بایدن قرار داده است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «بار روی دوش بایدن» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا کاهش روزافزون محبوبیت بایدن به دلیل بد شانسی اوست؟ یا او نمی تواند پیام خود را به خوبی به مردم ارسال کند و یا مهمتر از همه به دلیل رهبری ضعیف وی می باشد؟

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود وضعیت بحرانی بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا را مورد بررسی قرار داده است. این نشریه در طراحی روی جلد خود، جانسون را نشان می دهد که مورد اصابت سنگ های کوچک قرار گرفته است، اما گروهی از افراد که به نظر سیاست مداران بریتانیایی می باشند، مشغول حمل سنگ بزرگی به سمت او هستند که احتمالا کار او را تمام کنند. این نشریه با انتخاب تیتر «نقشه بعدی» برنامه آینده سیاستمداران مخالف جانسون برای پایان دادن به دوران نخست وزیری وی را مورد بررسی قرار می دهد. 

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به تجزیه و تحلیل جدیدترین پیشرفت ها در هوش مصنوعی و آینده مربوط به آن پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان مرز جدید هش مصنوعی شکل تاثیرگذاری کنونی هوش مصنوعی و آینده آن را مورد بررسی قرار داده و معتقد است با وجود اینکه در گذشته بارها از این هوش برای تبدیل شدن به فردی شبیه انسان صحبت شده است، اما به نظر می رسد شکل کارکرد هوش مصنوعی در آینده فقط نقش مکل و اصلاح کننده انسان را داشته باشد. اکونومیست همچنین در مقاله ای دو راهی کشورهای غربی برای فریز کردن و یا تصرف کردن اموال مروط به روسیه را زیر ذره بین برده است.

نِیشِن

هفته نامه نیشن به بحران تیراندازی های مرگبار در آمریکا پرداخته است. این نشریه به انتقاد از افراد تاثیرگذاری می پردازد که هر زمانی که تیراندازی های مرگباری در آمریکا اتفاق می افتد، در پیام های خود این جملات تکراری «افکار و دعاهایمان را برای افراد کشته شده و بازماندگان آن ها ارسال می کنیم» را استفاده کرده و هیچ حرکت عملی برای اصلاح قانون حمل سلاح در ایالات متحده انجام نمی دهند. این نشریه حتی در طراحی روی جلد خود خشاب مسلسل را با همین جمله ساخته است و می گوید افکار و دعاها به تیراندازی های مرگبار پایان نخواهند داد و باید کاری عملی برای این بحران انجام شود.

نَشنال رِویو

نشریه نشنال رویو که در ماه دو بار به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود به بحث داغ استفاده از کودکان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی می پردازد و خواستار اعمال محدودیت های شدیدتر برای استفاده این رده سنی از این فضا شده است. این مجله با انتخاب تیتر «آن ها را آفلاین نگه دارید» معتقد است بر خلاف برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایرلند و سوئیس که قوانین سخت گیرانه ای برای استفاده نوجوانان از شبکه های اجتماعی وضع کرده و حداقل سن افراد برای استفاده را ۱۶ سال تعیین کرده اند، اما وضع این قانون در ایالات متحده به دلیل نفوذ گسترده لابی های این شبکه های اجتماعی در بدنه سیاسیون تاکنون با شکست مواجه شده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود به انتقاد از سیاست های این کشور در عدم حمایت واقعی از اوکراین در جنگ مقابل روسیه پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با تیتر «مایه سرشکستگی؟» معتقد است آلمان بر خلاف برخی دیگر از کشورهای غربی که به حمایت عملی از اوکراین پرداختند، با قول و قرارهای تو خالی پشت اوکراین را خالی کرده و حتی باعث تغییر احتمالی در سرنوشت جنگی شده اند که در این کشور در جریان است و می توانند تمام جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در پرونده ای از دیدگاه جدیدی به بحث داغ این روزهای آمریکا یعنی لغو قانون سقط جنین در این کشور می پردازد. این نشریه با انتخاب عکسی از دیوان عالی قضایی ایالات متحده که اصلی ترین عامل لغو ممنوعیت قانون ۵۰ ساله سقط جنین در آمریکا بوده است، و با انتخاب تیتر «علم در مورد سقط جنین چه می گوید» تلاش کرده تا به شکلی کامل جدیدترین یافته های علمی پیرامون سقط جنین در زنان را بازتاب دهد. نیوزویک معتقد است با دانستن بخش علمی این کار می توان بهتر در خصوص این تغییر قانون نظر داد و برای آینده بدون این قانون تصمیم گیری کرد. این نشریه همچنین بهترین مقاصد مسافرتی که جنبه های عرفانی و روحانی بالایی دارند نیز برای خوانندگانش معرفی می کند.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن در تازه ترین شماره خود آخرین وضعیت بوریس جانسون بعد از فرار از استیضاح را مورد کند و کاو قرار داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «مرد هدف گذاری شده» و در طراحی روی جلدی که جانسون را در تعقیب و گریز، به دام انداخته شده نشان می دهد، می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چرا بسیاری از هم حزبی های جانسون از حزب محافظه کار بریتانیا از استیضاح نشدن او قانع نشده و به دنبال راهی برای عزل وی از سمت نخست وزیری هستند؟ نیو استیتسمن همچنین در مقاله ای کاملا هریس معاون ریاست جمهوری آمریکا را یکی از دلایل ضعف دولت بایدن لقب می دهد و مشکلاتی که او باعثش شده را زیر ذره بین برده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.