ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان گفت: با همکاری و دستور استاندار هرمزگان، تعداد ۱۰۰۰ نفر در استان تبدیل وضعیت شدند

تبدیل وضعیت استخدامی یک هزار نفر از ایثارگران هرمزگانی

به گزارش قدس آنلاین، عطا ناوکی اظهار کرد: رزمندگان هرمزگانی در دفاع مقدس نیرو محرکه جنگ بودند و ما در هرمزگان شهدای دفاع مقدس تا شهدای امنیت و مدافع حرم داریم و این نشانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: جمع آوری خاطرات شهدا بخشی از کارویژه‌های رسانه‌ها است تا نابرابری جنگ، سختی‌ها و مظلومیت ملت ایران به فراموشی سپرده نشود.

ناوکی با اشاره به طراحی برنامه تحولی بنیاد شهید در دوره جدید و در دولت جدید، اضافه کرد:  برش استانی و شهرستانی فعالیت‌ها مشخص شد و اعتبار هر فعالیتی اختصاص یافته و دیگر برنامه مغفول و یا عقب افتاده نخواهیم داشت و ارزیابی نیروها در برنامه ریزی‌های عملیاتی نیز به خوبی پایش خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان تاکید کرد: هرمزگان در جمیع شاخص‌ها جزو ۶ استان اول کشور است که برای حفظ این سطح تلاش بیشتری را نیز می‌طلبد و همه اجزای بنیاد در این برنامه تحولی مشارکت دارند.

ناوکی، توجه به سهمیه استخدامی ایثارگران از سوی دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت: در یکسال اخیر ۷۶ جلسه با صنایع و دستگاهها داشته‌ایم که منجر به اشتغال ۱۰۰ نفر در نفت ستاره، فولاد هرمزگان، نفت جی، پالایشگاه بندرعباس و ... شده است. بر اساس قانون ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها می‌بایست صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

ناوکی به افزایش ۴۰درصدی حقوق والدین شهدا و ۱۰درصدی حقوق جانبازان نیز اشاره و عنوان کرد: جانبازان معسر در کل استان زیر ۲۵ درصد را که حدود ۷۰۰ نفر بودند، حقوق بگیر شدند.

وی درباره حق پرستاری والدین شهدای زمین‌گیر نیز بیان کرد: با رایزنی با مرکز، ۹۰ درصد والدین شهدا در استان حق پرستاری می‌گیرند که حدود ۷۹۰ نفر هستند.

ناوکی ادامه داد: مرکز توانبخشی بنیاد شهید در استان که از سال ۹۲ کلنگ خورده بود، اکنون با پیگیری در مرحله خرید تجهیزات و محوطه سازی است که در سه طبقه به ارائه خدمات می‌پردازد.این مرکز در کنار مجموعه استخر بنیاد شهید در مجاورت دانشگاه سما در شهرک نور ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان درباره تبدیل وضعیت ایثارگران استخدامی نیز گفت: با همکاری و دستور استاندار هرمزگان، تعداد ۱۰۰۰ نفر در استان تبدیل وضعیت شدند که در این زمینه باید از همکاری خوب آقای فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقدیر کنم.

ناوکی درباره ساماندهی گلزار های شهدا نیز خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد گلزارها از قبل ساخته شده بود و لذا در مورد برخی گلزارهای نیاز به بازسازی را امسال در برنامه داریم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.