رییس سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان داد امسال نسبت به سال گذشته هزینه اضافه‌ای را برای داروهای تحت پوشش بیمه پرداخت نخواهند کرد.

هزینه اضافی برای داروهای تحت پوشش بیمه پرداخت نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دارایی روز سه شنبه در حاشیه دهمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاح قیمت را همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام می دهیم، همزمان پوشش بیمه‌ای با قیمت جدید اعمال می‌شود و مردم هزینه اضافه‌ای را برای داروهایی که تحت پوشش بیمه است نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نخواهند کرد.

وی اظهارداشت: ممکن است قیمت قفسه دارو تغییر کند، اما پرداختی مردم با بیمه افزایش نمی‌یابد که‌ این‌ روند انجام می‌شود. وقتی تورم ایجاد می‌شود برای همه کالاها اتفاق می‌افتد که دارو هم یکی از آن‌ ها است. 

به گفته دارایی، این اصلاح قیمت به تداوم تولید و گسترش آن کمک می‌کند و ارز مانند سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود. 

وی افزود: این اصلاح قیمت مبتنی بر تورم است که به زودی انجام می‌شود، زیرا حدود سه ماه است که اصلاح قیمت نداشتیم‌ و سیاست ما حمایت از مردم و رفاه حال آنهاست.

 دارایی تاکید کرد: کمبودهای دارویی نیز بزودی برطرف می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

درصد زیادی از محصولات آرایشی و بهداشت قاچاق هستند 
وی در پاسخ به وضعیت قاچاق فرآورده های آرایشی اظهارداشت: با منتقل شدن امورات آرایشی و بهداشتی در زمینه واردات و صادرات به وزارت صمت و ممنوع کردن واردات و عدم جوابگوی حوزه تولید، زمینه قاچاق این محصولات در کشور ایجاد شد.

دارایی ادامه داد: عمده محصولاتی که در این حوزه در بازار ما هستند، ممکن است از مسیر قاچاق بیایند و حتما باید این را اصلاح کنیم. پیشنهاداتی دادیم و از آنجایی که سلامت این کالاها را باید تضمین کرد در این مورد مداخله می کنیم.

منبع: ایرنا
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.