افزایش بی‌منطق حق اشتراک در یکی از پلتفرم‌های ویدئوی درخواستی با ناراحتی بسیاری روبه‌رو شده و ممکن است نتیجه آن افزایش دانلودهای غیرقانونی باشد.

نتفلیکس ارزان‌تر از پلتفرم‌های ایرانی!

به گزگارش قدس آنلاین، افزایش بی‌منطق حق اشتراک در یکی از پلتفرم‌های ویدئوی درخواستی با ناراحتی بسیاری روبه‌رو شده و ممکن است نتیجه آن افزایش دانلودهای غیرقانونی باشد.

ساترا در ماه‌های اخیر سعی کرده هنگام بروز اتفاق‌های پیش‌بینی نشده در فضای پلتفرم‌ها با واکنش‌های خود و ارائه اطلاعیه‌های رسمی به روشنگری بپردازد و حالا در برابر افزایش قیمت یک پلتفرم، ورود ساترا می‌تواند به تعدیل قیمت کمک کند.

مقایسه هزینه اشتراک نتفلیکس در ترکیه با هزینه اشتراک یکی از پلتفرم‌های داخلی بسیار غیرمنتظره است. در حالی که در ترکیه هزینه اشتراک یک ماهه نتفلیکس کمتر از ۳ دلار است، هزینه اشتراک ماهانه پلتفرم فیلیمو به حدود ۶ دلار رسیده و همین مسئله با واکنش‌های متعدد از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.

برخی مخاطبان این تناقضات را عنصری تقریباً فراگیر در همه امور می‌دانند و بسیاری نیز این بالابودن اشتراک را عاملی بر زدگی مخاطبان و افزایش دانلودهای غیرقانونی می‌دانند.

ولی واقعاً چرا در حیطه فرهنگی با وجود انبوه یارانه‌های فرهنگی که ارائه می‌شود، باید شاهد چنین گران‌فروشی‌هایی باشیم؟ مگر نه اینکه پایه‌ رشد هر جامعه را رشد فرهنگی می‌دانند و مدام تأکید دارند که رشد صنعتی بدون فرهنگ‌سازی قبلی ممکن نیست، پس چرا کاری نمی‌کنند که مخاطب ایرانی واقعاً حس کند از منظر فرهنگی گرفتار گران‌فروشی نیست؟ این گران‌فروشی به کدام دلیل است؟ افزایش کیفیت آرشیو یا افزایش کیفیت محصولات تازه؟

اگر این گران‌فروشی فلان پلتفرم با افزایش کیفیت محصولات عرضه شده در آن پلتفرم همراه باشد ایرادی ندارد ولی وقتی می‌بینیم تازه‌ترین محصول «یاغی»‌طور این پلتفرم صرفاً بازنشر ایده‌های محصولاتی است که پیشتر تولید شده مثل «مغزهای کوچک زنگ زده»، «قورباغه» و «شنای پروانه» محدود کرده، معلوم است که مخاطب حس کم‌فروشی دارد!

وقتی این پلتفرم حتی به فکر ارتقای کیفیت تصویری محصولات آرشیوی خود نیست و به عنوان مثال فیلم‌های دهه‌های ۶۰ و ۷۰ را اغلب با کیفیت وی‌اچ‌اس عرضه کرده، مشخص است که باز هم نمی‌توان از مخاطب انتظار داشت، این گران‌فروشی‌ها را قبول کند.

خبرنگار: حامد مظفری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.