اعضای باند ۹ نفره‌ای که در زمینه سرقت گوشی تلفن‌همراه فعالیت گسترده‌ای داشتند در حالی دستگیر شدند که از محل اختفای اعضای باند و مالخران لوازم سرقتی، ۵۷۶دستگاه گوشی هوشمند و تبلت سرقتی کشف شد.

کشف ۵۷۶ گوشی و تبلت از «بچه‌غول‌های دزد»

به گزارش قدسی آنلاین، اعضای باند ۹ نفره‌ای که در زمینه سرقت گوشی تلفن‌همراه فعالیت گسترده‌ای داشتند در حالی دستگیر شدند که از محل اختفای اعضای باند و مالخران لوازم سرقتی، ۵۷۶دستگاه گوشی هوشمند و تبلت سرقتی کشف شد.

ماجرا به هفته گذشته برمی‌گردد، وقتی که گزارش اولیه‌ای از سرقت چند فقره گوشی تلفن‌همراه در محدوده کلانتری خواجه‌ربیع روی میز فرمانده انتظامی مشهد قرار گرفت. موضوع به این دلیل مهم و حساس بود که به صورت مستمر و هر چند ساعت یک بار سرقت تازه‌ای توسط اعضای باند رخ می‌داد و سارقان خشن برای بدست آوردن اموال شهروندان دست به سلاح سرد می‌بردند و به طعمه‌ها حمله‌ور می‌شدند و رعب و وحشت می‌آفریدند.

باتوجه به حواشی موجود در پرونده، سرهنگ دهقان‌پور، رئیس پلیس مشهد از فرمانده کلانتری خواجه‌ربیع خواست یک تیم از مأموران زبده خود را به صورت پوششی در مناطق احتمالی حضور سارقان فعال کند و دیگر دستورات مورد نیاز پلیسی هم در این راستا صادر شد.

دستگیری سرکرده باند بچه غول در پارک

چند روز اقدام‌های فنی و پلیسی در مناطق ذکر شده ادامه داشت تا اینکه تیم تجسس کلانتری خواجه‌ربیع پی برد عاملان سرقت گوشی‌های تلفن‌همراه شهروندان در مناطق مختلف شهر دو فرد جوان هستند. با زیرنظر گرفتن تحرکات آن‌ها، مشخص شد اموال مسروقه را برای رد گم‌ کنی بین پنج مالخر اموال مسروقه که در مناطق مختلف شهر ساکن هستند به فروش می‌رسانند و حتی احتمال این ماجرا هم وجود داشت که سارقان با سفارش مالخرها دست به سرقت گوشی تلفن‌همراه شهروندان می‌زدند. وقتی مستندات محکمه پسند جمع‌آوری شد، به‌سرعت موضوع به رئیس پلیس مشهد منتقل شد و از سوی دیگر هماهنگی مورد نیاز با مقام قضایی برای وارد کردن ضربه نهایی مردان قانون به اعضای باند سرقت گوشی‌های تلفن همراه صورت گرفت.

در این مرحله مأموران پلیس تصمیم گرفتند با اجرای عملیاتی پلیسی و در پوشش قراری صوری هر دو سارق را به گونه‌ای دستگیر کنند که مالخرها متوجه دستگیری آن‌ها نشوند تا مبادا اموال سرقتی را به مکانی دیگر منتقل کنند.

این‌گونه شد و مأموران، سرکرده باند بچه غول و دیگر همدست او را که ۲۲ و ۲۴ سال سن داشتند در یک پارک دستگیر کردند.

خانه امنی که تحت کنترل بود!

در حالی که هر دو عضو اصلی باند دارای سوابق متعدد کیفری بودند، در لحظه دستگیری مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند و سه دستگاه گوشی هوشمند گرانقیمت از آن‌ها کشف شد.
باتوجه به اینکه تیم تجسس کلانتری خواجه‌ربیع تمامی تحرکات این افراد را چند روز تحت نظر داشت، در این مرحله برای بازرسی محل سکونت این افراد که پس از هر سرقت در آنجا مخفی می‌شدند وارد عمل شدند و به حاشیه شهر مشهد رفتند. سارقان که به تصورشان خانه روستایی بهترین مکان برای فرار آن‌ها از چنگال عدالت بود وقتی مأموران آن‌ها را به محل اختفایشان منتقل کردند لب به اعتراف گشودند و از سرقت‌های متعدد گوشی‌های هوشمند شهروندان پرده برداشتند. در پی بازرسی از این مکان هم هشت دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد.

در ادامه اعضای باند بچه غول معترف شدند که بیشترین اقدام‌های مجرمانه خود را در حوالی خیابان‌های خواجه‌ربیع، سپاد، طبرسی شمالی و رسالت رقم زده‌اند.

دستگیری هفت  همدست

آخرین مرحله متلاشی شدن این باند مخوف هم کلید خورد و تیم پلیسی در یک عملیات هماهنگ محل اختفای پنج مالخر را محاصره و تمامی آن‌ها را زمینگیر و دستگیر کرد.

اما کار به همین جا ختم نشد و تحقیقات صورت گرفته مشخص کرد، دو تعمیرکار گوشی‌های تلفن همراه هم با سارقان  همکاری دارند. این افراد که به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کردند به شیوه‌ای حرفه‌ای شناسه گوشی‌های سرقتی را تغییر می‌دادند.  دو عضو دیگر این باند هم دستگیر شدند که در پی بازرسی از محل اختفای تمامی اعضای باند بچه غول، ۵۷۶ گوشی هوشمند و تبلت سرقتی کشف شد.

با انتقال اعضای این باند به کلانتری خواجه‌ربیع تا به این لحظه بیش از ۴۷ نفر از مالباخته‌ها در کلانتری حاضر شده و سارقان را شناسایی و شکایت خود را ارائه کردند. در ادامه بررسی سوابق دیگر اعضای این باند نمایان کرد که سه نفر از اعضای آن‌ها به اتهام اذیت و آزار یک زن جوان از مدت‌ها پیش تحت تعقیب بودند.

خبرنگار:  عقیل رحمانی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.