دادستان بیرجند گفت: پرونده قضایی حادثه طبس در دست بررسی است و هرگونه اطلاع رسانی در این حوزه باید از طریق مقامات قضایی صورت گیرد.

پرونده قضایی حادثه طبس در دست بررسی است

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام علی نسایی افزود: اطلاع رسانی در این زمینه باید دقیق و شفاف به مردم صورت گیرد با هرگونه فرافکنی و تشویش اذهان عمومی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در بدو امر ۶ نفر در مضان اتهام دستگیر و پس از تکمیل پرونده با تامین وثیقه قانونی تا اطلاع ثانی آزاد شدند اما این آزادی به معنای تبرئه افراد نیست.

دادستان بیرجند اذعان داشت: جرم این افراد مشارکت در قتل غیرعمد است، اما هنوز هیچگونه اتهامی برای این افراد قطعی نشده و پس از بررسی‌های کامل شاید بر تعداد این افراد افزوده یا کاسته شود.

وی یادآور شد: در بدو امر تاکید شد هرگونه ترک فعلی نسبت به خدمت رسانی به حادثه دیدگان با پیگرد قضایی روبه رو خواهد شد و تیم‌هایی برای نظارت و بررسی این موضوع تشکیل شدند.

دادستان بیرجند تصریح کرد: پس از اتمام خدمت رسانی و بررسی کامل با ورود ویژه دولت، حضور ۲ وزیر، استانداران، مدیران و قوع قضاییه هیچگونه ترک فعل و قصوری شناسایی نشد که قابل تقدیر است.

وی ذکر کرد: طبق آخرین اعلام پزشکی قانونی استان یزد این حادثه دارای ۱۴ فوتی و ۸۶ مجروح بوده و این آمار قطعی است.

دادستان بیرجند اظهار داشت: شاید برخی‌ها بگویند آمار متفاوت و متضاد است، اما از آنجا که برخی اجساد قابل شناسایی نبوده، ۱۷ کاور تا حدودی و پنج کاور به هیچ عنوان قابل شناسایی نبود با کمک پزشکی قانونی استان‌های یزد و اصفهان عمل شناسایی و آزمایش انجام و این آمار قطعی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از اتمام بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده برای ۱۴ نفر جواز دفن صادر و این آمار قطعی است.

حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد - ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که کنار خط بود، چند واگن آن از خط خارج شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.