مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به آمادگی کامل دستگاه ها، تامین اقلام ضروری و مایحتاج عمومی، گفت: زمین لرزه‌های امروز در این جزیره چهار مصدوم به همراه داشت که به دلیل فرار و ترس از زلزله دچار آسیب سطحی شدند.

چهار نفر به خاطر ترس از زلزله در کیش مصدوم شدند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی کشاورز روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: تمهیدات لازم در خصوص تامین اقلام ضروری و مایحتاج عمومی در جزیره اندیشیده شده است و ساکنان و گردشگران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید موارد ضروری و ایمنی را در منازل و محیط کار رعایت کرد، اضافه کرد: زمین لرزه‌های امروز چارک، در این جزیره چهار مصدوم به همراه داشت که به دلیل فرار و ترس از زلزله دچار آسیب سطحی شدند و مشکلی ندارند.

کشاورز افزود : این زمین لرزه ها خسارت جدی و ریزش آوار در جزیره نداشت و همه زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب کیش همچنان مثل سابق مشغول ارائه خدمت هستند و شلوغی پمپ بنزین‌ها مقطعی بود و هم اکنون شرایط عادی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در حوزه سوخت تا ده روز، در حوزه ارزاق عمومی هم تا یک ماه ذخیره استراتژیک در جزیره آماده شده است و در حوزه دارو هم سه انبار دپوی دارویی در جزیره وجود دارد.

وی با بیان اینکه فردا پنجشنبه بیشتر ادارات کیش تعطیل هستند اما پیشنهاد این است که مدیران این روز را در صورت امکان به نیروهای خود استراحت دهند یادآور شد: بازارهای کیش تعطیل نیستند و توصیه می‌شود مردم تا ۲۴ ساعت آینده در اماکن عمومی و سرپوشیده کمتر حضور پیدا کنند.

 بخش چارک بندرلنگه و جناح بستک امروز شاهد وقوع هفت زمین لرزه در مقیاس‌های مختلف که موجب وحشت و نگرانی مردم در مناطق پیرامونی کانون زلزله از جمله کیش و جنوب استان فارس شد.

 این زلزله ها در ابعاد ۴.۲ ریشتر، ۵.۲ ریشتر، ۴.۶ ریشتر، ۴.۴ ریشتر، ۴.۵ ریشتر، ۴.۷ ریشتر و ۳.۶ ریشتر در بازه زمانی ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه تا ساعت ۱۱ و ۵۲ دقیقه در مناطق چارک بندرلنگه و جناح بستک امروز چهارشنبه به وقوع پیوست.

زلزله های پیاپی که در کمتر از ۹۰ دقیقه روی داد، سبب نگرانی مردم ساکن در مناطق پیرامونی کانون زلزله شد و با وجود هوای گرم خرداد ماه آنها برای حفظ جان خود از خانه‌ها و ساختمان‌ها خارج شدند و مسوولان استان اعلام کردند این زلزله ها تاکنون خسارتی نداشته است.

البته باید گفت وقوع زمین لرزه در استان از روز گذشته آغاز شد؛ عصر دیروز ابتدا حوالی فین هرمزگان با زلزله ۳.۶ ریشتری لرزید و چند دقیقه بعد زلزله ۴.۴ ریشتری در بندر چارک روی داد.

اما پیش از ظهر امروز چهارشنبه - ۲۵ خرداد - زلزله ها در چارک با زمین لرزه ۴.۴ ریشتری شروع شد و تا زلزله ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر رسید و سبب شد مردم سراسیمه از خانه‌ها بیرون بیایند زیرا خاطره زلزله‌های سال گذشته در فین که ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر بود را تداعی می کرد.

هرچند عمده این زلزله ها در اعماق ۹ تا ۱۶ کیلومتر زمین رخ داده و با توجه به نزدیکی به دریا در آب به وقوع پیوسته اما زلزله به تنهایی وحشت و نگرانی بواسطه خسارت های جبران ناپذیر برای مردم دارد و وقتی زلزله رخ می دهد مثل همین زلزله اخیر مردم بیشتر نگران تداوم آن می شوند.

اکنون بیشتر مردم چارک جرات رفتن به داخل خانه های خود را ندارند زیرا احساس می کنند با توجه به زلزله های پی در پی امکان وقوع زلزله بزرگتر در پیش باشد از همین رو به بوستانها و محیط های خارج از شهر و بناها روی آوردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.