طرح‌های تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری قرار دارد.

مجلس دو طرح استخدامی را بررسی می‌کند/تلاش برای ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی

به گزارش قدس آنلاین، صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف همراه با طرح سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس است.

طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداریها و دهیاریها، طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست­ های تنظیم بازار و طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی، طرح دوفوریتی تغییر تاریخ سال مالی و طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی وطرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس است.

طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده(۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس، طرح تبیین وضعیت شاخص­های اقتصادی در پایان هر دولت، طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی،‌ لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان برای دستور جلسه این هفته صحن علنی پیش بینی شده است.

طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه، بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر،لایحه اصلاح تبصره(۱) ماده(۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری نیز در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس است.

طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش و طرح ساماندهی و تأمین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش ثبت، طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی قانون تعیین ‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌ التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش نیز در دستور کار این هفته صحن مجلس قرار دارد.

همچنین طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، لایحه تصویب مقاوله‌نامه حل تشکل و مذاکره دسته‌جمعی، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی و لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳ نیز در دستور کار این هفته مجلس است.

نمایندگان دراین هفته قرار است طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی یا استانی و لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور را برررسی کنند. طرح قانونی استفساریه ماده(۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، طرح اصلاح ماده(۱۰۰) قانون شهرداری‌ها و طرح جامع مدیریت شهری و روستایی نیز در دستور کار این هفته مجلس گنجانده شده است.

همچنین در  این هفته سوال­ ‌های معین الدین سعیدی نماینده چابهار و فاطمه قاسم پور نماینده تهران و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح حذف تبصره (ت) ماده (۱) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح ایجاد مدیریت متمرکز جهت تأمین ماشین آلات و امکانات لجستیک در حوادث غیرمترقبه، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری نیز برای دستور این هفته صحن مجلس پیش بینی شده است.

موارد زیر نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها،‌ گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹، گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکتهای وابسته خصوصاً شستا، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات و گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران نیز برای دستور این هفته مجلس پیش بینی شده است.

همچنین گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد نقض اصل یکصد و بیست و یکم(۱۲۱) قانون اساسی و عدم رعایت شئونات توسط رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ ای و بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل هشتاد و پنجم(۸۵) قانون اساسی نیز در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • abolfazl ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    یه فکری به حال سربازفراریا بکنید کسی که 11سال غیب کرده دیگه نمیتونه خدمت کنه یه قیمتی بزارید بتونیم بخریم بخدا بامتاهلی بامستاجری سخته برم خدمت کنم الان به فکرماهم باشید