سازمان یونیسف اعلام کرد که تعداد کودکان آواره در جهان به ۳۶.۵ میلیون تن در اواخر سال میلادی گذشته رسید که این بالاترین آمار ثبت شده از زمان جنگ جهانی دوم است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از القدس العربی، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی آوارگان در  ۲۰ ژوئن عنوان داشت: نزاع و خشونت و بحران‌های دیگر در جهان، باعث آواره شدن ۳۶.۵ میلیون کودک از خانه‌هایشان در اواخر سال ۲۰۲۱ شد و این بالاترین آمار ثبت شده از زمان جنگ جهانی دوم است.

در این بیانیه آمده است، طبق این آمار، ۱۳.۷ میلیون کودک پناهنده و پناهجو هستند و حدود ۲۲.۸ میلیون کودک در داخل کشورهایشان به دلیل نزاع و خشونت از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

طبق این بیانیه، این آمارها شامل کودکان آواره شده به دلیل بحران‌های زیست محیطی و کسانی که اخیراً در سال ۲۰۲۲ از جمله به دلیل جنگ اوکراین آواره شدند، نمی‌شود.

یونیسف تاکید کرد، افزایش تعداد کودکان آواره شده به دلیل بحران‌های پی در پی از جمله درگیری‌های شدید همچون در افغانستان و شکننده بودن اوضاع همچون در کنگو یا در یمن و بحران‌های مرتبط با آثار تغییر آب و هواست که به افزایش تعداد کودکان آواره شده به بیش از ۲.۲ میلیون کودک طی سال گذشته انجامید.

در این بیانیه آمده است، یک سوم کودکان آواره شده در آفریقا در جنوب صحرا و یک چهارم آنها در اروپا و آسیای مرکزی و ۱۳ درصد در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند. یونیسف در این بیانیه خود از کشورها خواست تا به تعهدات خود نسبت به حقوق کودکان آواره شده و مصون نگه داشتن آنها در مقابل تبعیض و ارائه حمایت برابر به تمامی کودکان از هر کشوری پایبند باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.