فرماندار گناباد گفت: وضعیت نابسامان خرید، فروش ، رهن و اجاره مسکن در این شهرستان به معضل جدی و دغدغه شهروندان تبدیل شده است که اجرای جدی تر طرح نهضت ملی مسکن تا حدود زیادی می تواند تبعات این معضل را کاهش دهد.

لزوم اجرای جدی تر طرح نهضت ملی مسکن در گناباد

به گزارش قدس آنلاین، رضا نصیری  در جلسه شورای اداری گناباد با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی علت وضعیت ناسامان مشکلات مسکن در این شهرستان گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی برای کاهش تبعات معضل مسکن شهروندان گنابادی اهتمام جدی داشت که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اقدام مهم دولت سیزدهم تبعات این معضل را کاهش می‌دهد که باید از ظرفیتهای آن برای کاهش تنگناهای معضل نابسامانی مسکن حداکثر بهره گرفت.

فرماندار گناباد گفت: طرح مسکن زعفرانیه این شهرستان به عنوان یکی از طرحهای نهضت ملی مسکن که تا چندی قبل موجب اعتراض و مشکلات بسیاری برای مردم و متقاضیان آن شده بود، هم اکنون به آرامش مطلوب رسیده است و واگذاری واحدهای در دست احداث در محدوده میدان نماز گناباد انجام و اقدامات کارشناسی برای اجرای این طرح در محدوده میدان کارگر انجام شده است.

وی اظهار داشت: در سیل اردیبهشت ماه سالجاری گناباد که در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بود، تنها در روز نخست آن ۱۰ میلیون متر مکعب آب وارد این شهر شد و در مجموع در مدت دو روز این سیلاب یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال به بخشهای مختلف و از جمله کشاورزی این شهرستان وارد کرد.

نصیری بیان کرد: در شرایطی که در آن زمان به صورت همزمان در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی سیل جاری بود و حتی در برخی مناطق تا سه نفر کشته به دنبال داشت، اما در گناباد با همدلی و هماهنگی بین مردم و مسوولان بخشهای مختلف سعی شد که از افزایش تبعات این سیل جلوگیری شود.

وی افزود:برای بهره‌گیری بهتر از انباشت آب در زمان وقوع بارش و سیلاب و جلوگیری از خسارت ناشی از آن در گناباد آبخوان‌داری شهید سبحانی که در ۳۳ سال گذشته هیچ گونه اقدامی برای بازسازی آن انجام نشده بود، بعد از وقوع سیلاب سالجاری بازسازی آن با حضور جهادی مسوولان و دست اندرکاران بخشهای مختلف مورد عنایت قرار گرفت و با اتمام آن در چند روز آینده توانایی ذخیره‌سازی یک میلیون متر مکعب آب در پشت این آبخوان داری وجود دارد که از این آب ذخیره شده برای اجرای طرحهای کشاورزی مردم استفاده می‌شود.

فرماندار گناباد با اشاره به اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی به احداث و تکمیل بخش سوختگی بیمارستان علامه بهلول گنابادی، فرودگاه، میراث فرهنگی و غیره در این شهرستان گفت: توجه به مناطق محروم و کم برخوردار مهمترین رویکرد دولت سیزدهم در سفرهای استانی است و مدیران دستگاههای اجرایی باید اهتمام بیشتری نسبت به جذب اعتبارات این سفر و بودجه های تملیکی ادارات خود داشته باشند.

نصیری با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات پارسال صندوق کارآفرینی و امید خراسان رضوی در سال گذشته به مصرف نرسیده است، از مسوولان مربوطه خواست که حداکثر تا فرصت باقی مانده نسبت به سرعت بخشی جذب این اعتبارات در شهرستان گناباد و پرداخت آن در قالب تسهیلات به متقاضیان اهتمام ورزند که این صندوق تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات با حداقل تشریفات و بهره کم به متقاضیان پرداخت می‌کند.

وی گفت: خط قرمز ما در این شهرستان ارایه خدمات به مردم و تکریم ارباب رجوع دستگاههای اجرایی است و هیچگونه توجیهی بابت کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.