معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از آموزش به ۵۰۰ مربی برای انجام حمایت‌های روانی و اجتماعی از حادثه‌دیدگان حوادث مختلف خبرداد.

آموزش به ۵۰۰ مربی برای حمایت روانی از آسیب‌دیدگان حوادث و بلایا

به گزارش قدس آنلاین، مهراب شریفی سده در مراسم آغاز دوره تربیت مدرس حمایت‌های روانی و اجتماعی هلال احمر گفت:‌ از جمله مشکلات عمده در بروز حوادث، وارد آمدن آسیب‌های روحی و روانی به افراد حادثه دیده است که در همین راستا نیز  آموزش مربیان حمایت‌های روانی و اجتماعی در اولویت جمعیت هلال احمر قرارگرفته است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در همین راستا نیز  ۵۰۰ مربی برای انجام حمایت‌های روانی و اجتماعی از حادثه‌دیدگان حوادث مختلف تحت آموزش قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، به گفته وی در این دوره آموزشی ۴۰ مدرس در رشته‌های روانشناسی، روانشناسی اجتماعی و روانپزشکی طی دو روز در قالب کارگاه‌های آموزشی ویژه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: علاوه بر این با هدف حمایت از افراد آسیب‌دیده در راستای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در جمعیت هلال احمر گروه‌های تخصصی ارائه خدمات حمایت روانی و اجتماعی نیز تشکیل شده است.

شریفی سده در پایان گفت:‌ ارائه خدمات روانی و اجتماعی به آسیب دیدگان حوادث سابقه طولانی در دنیا دارد و ایران نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.