قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای معتقد است در دوره کنونی جهان شاهد ضعف قابل توجه در رهبران کشورهای دموکراتیک هستیم. این نشریه با انتخاب تیتر «بدون رهبر» و در طراحی روی جلدی که چند رهبر مطرح جهان یعنی بایدن، ماکرون، ترودو و جانسون را در حال پنهان شدن پشت میزی نشان می دهد که به آن ها گوجه پرت می شود، معتقد است رهبران کنونی کشورهای تاثیرگذار جهان دیگر آن قدرت سابق را ندارند. این نشریه در ادامه مثال های خود به جز رهبرانی که در بالا ذکر شد، رهبران هلند، اسپانیا، نیوزیلند، آلمان، اسرائیل و ایتالیا را نیز اضافه می کند.

ویک

هفته نامه ویک به بحث داغ سیاسی کنونی در آمریکا پیرامون تحقیق قضایی از دونالد ترامپ در خصوص حمله ششم ژانویه هوادارانش به ساختمان کنگره این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «دزدی بزرگ» دو سوال کلیدی که ذهن کمیته تحقیق او را نیز به خود مشغول کرده را مطرح و تلاش دارد تا به آن ها پاسخ دهد؛ این سوال ها این است که آیا دونالد ترامپ با اشتباه ادعا کردن در خصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در آمریکا و همینطور تلاش برای برقرار کردن نوعی کودتا با حمله هوادارانش به کنگره مرتکب جرمی قضایی شده است؟ و در صورت مثبت بودن این جواب چه حکمی باید برای او صادر شود.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، تغییر و تحولات گسترده در پدیده جهانی سازی را مورد بررسی قرار می دهد. این نشریه با انتخاب تیتر «ابداع دوباره جهانی سازی» معتقد است برنامه ای که جهان در راستای جهانی سازی قصد پیشبرد آن را دارد رفتن به سرال مدلی است که امنیت را به عنوان مهمترین و اولین بخش مورد توجه قرار میدهد. اکونومیست معتقد است چنین مدلی باعث گرانقیمت تر شدن هزینه های زندگی و البته خطرناک تر شدن آن برای مردم خواهد شد. اکونومیست همچنین در مقاله ای، آینده تانک ها را با توجه به نقش آنها در جنگ اوکراین زیر ذره بین برده است.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک در تازه ترین شماره خود با طرحی جسورانه بر روی جلد خود بالا رفتن تورم در آمریکا و تاثیر منفی آن بر مردم ایالات متحده را بررسی کرده است. این نشریه با انتخاب تیتر «آیا احساس ناخوشی می کنید؟» و طراحی یک پاکت مخصوص تهوعی که در هواپیماها نمونه آن را دیده ایم، که روی آن نوشته شده به خاطر « تغییرات زیاد در بازار، تلاطم اقتصادی و دیگر ناراحتی ها»، می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چرا تورم، بیش از هر ضربه دیگر اقتصادی حتی بدتر از بیکاری و فقر، می تواند چنین تاثیر منفی بر روان یک مردم یک کشور داشته باشد؟

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن در گزارشی، اوضاع بد اقتصادی در بریتانیا را مورد بررسی قرار می دهد. این نشریه با انتخاب تیتر «کسادی بزرگ» می گوید در حالی که در سالیان گذشته کشورهایی مانند یونان یا ایتالیا تبدیل به پاشنه آشیل اروپا در حوزه ضعف اقتصادی شده بودند، اما اکنون بریتانیا به سمتی حرکت می کند که می توان آن را کشور مریض در حوزه اقتصادی اروپا لقب داد. نیو استیتسمن مصاحبه ای اختصاصی با هیلاری کلینتون نیز به انجام رسانده که در آن او از قدرت گرفتن چشمگیر راست گرایان افراطی در این کشور و احتمال بالای پیروزی آن ها در انتخابات آینده می گوید.

ریزِن

ماهنامه ریزن تازه ترین شماره خود را کاملا به بررسی وضعیت ممنوعیت و یا سانسور کتاب ها در ایالات متحده اختصاص داده است. این نشریه در مقالات متعددی به این قضیه پرداخته و معتقد است آغازگر این ضربه قانون تصویب شده توسط دیوان عالی قضایی ایالات متحده در ممنوع کردن برخی کتب که در آن آمیزه هایی از نژادپرستی دیده می شود در کتابخانه های عمومی مدارس بوده است. این نشریه معتقد است این قانون نمی تواند به روشنی خط مشی مبارزه با نژادپرستی در کتاب ها را مشخص کند و تصمیم گیری در این رابطه را به افرادی می سپارد که اکنون کتاب های دیگری را نیز با این بهانه به اشکال مختلف ممنوع یا سانسور می کنند.

وِرتشافت

هفته نامه ورتشافت چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود، شرایط ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان و صاحب شرکت تسلا و اسپیس ایکس را آنچنان خوب ارزیابی نمی کند. این نشریه معقد است با اینکه چندین شرکت ایلان ماسک بهره وری خوبی از خود نشان می دهند، اما چندین شرکت دیگر او حتی شرکت اصلی وی یعنی کارخانه خودروسازی تسلا آن عملکرد قابل قبول را مدت هاست که دیگر ندارند. این مجله معتقد است مدتی است که ماسک نمی تواند بسیاری از قول های خود پیرامون تولیدات شرکت هایش را عملی کند که نمونه آن را به خوبی می توان در شرکت خودروسازی او درعدم تنوع در تولیدات و شبهات در قابل اطمینان بودن محصولاتش مشاهده کرد.

مادِر جونز

نشریه مادر جونز که هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد به انتقاد از دیوان عالی قضایی ایالات متحده به خاطر برداشتن قانون سقط جنین در این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر کنایه آمیز «زندانی اش کن» معتقد است حرکت مجرم پنداری سقط جنین در این کشور موجب پیچیده شدن چندین جنبه از زندگی زنان خواهد شد. این نشریه می گوید سیاست آمریکا به گونه ای است که زنان را وادار به دنیا آوردن بچه خواهد کرد، در صورت هرگونه سقط جنین، دادرسی قضایی برای آن ها تشکیل خواهد شد که تا زمان ثابت کردن عمدی نبودن این کار موجب بحران های مختلفی می شود و تاکید دارد اینگونه اجبار حتی در زمان بزرگ کردن کودک نیز بر زنان احساس فشار پلیسی را ادامه خواهد داد.

فوربز

نشریه فوربز که هر فصل دو بار به چاپ می رسد در شماره ای ویژه به سراغ یکی از برترین شرکت های نوآفرین یا استارتاپ در جهان و موسسان آن رفته است. این مجله با به روی جلد بردن تصویر جان کالیسِن و پاتریک کالیسن، دو برادر ایرلندی که شرکت استرایپ را در سال ۲۰۱۰ پایه گذاری کردند و اکنون جزو ثروتمندترین افراد این کشور هستند، دلایل موفقیت آن ها در این دوره پر تنش اقتصادی را زیر ذره بین برده است. در حالی که بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در دوران کنونی دچار مشکل شده اند اما شرکت استرایپ که فراهم آورنده زیرساخت های فنی و مالی مورد نیاز برای سامانه‌های پرداخت آنلاین است، همچنان در اوج بوده و ۹۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود، وضعیت ناخوشایند در دو حوزه اقتصادی این کشور یعنی نرخ بهره و وضعیت بازار سهام این کشور را مورد ارزیابی قرار داده است. این نشریه با انتخاب تیتر «شوک نرخ بهره» نگاهی به افزایش نرخ بهره در این کشور تنها در چند ماه گذشته از یک درصد به سه درصد داشته است و خرید خانه به صورت وام را مانند تله ای برای مردم آلمان لقب داده است. اشپیگل همچنین در مقاله دیگری با عنوان «لرزه بازار سهام» معتقد است این بازار در آلمان فاصله چندانی با سقوط شدید ندارد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.