۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 804814

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان به موضع گیری درباره روابط میان خارطوم و تل آویو پرداخت.

سودان: روابط ما با اسرائیل قطع نشده است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان در گفتگو با شبکه الحره به موضع گیری درباره روابط میان تل آویو و خارطوم پرداخت.

البرهان در پاسخ به سوالی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات میان سودان و روابط با رژیم صهیونیستی گفت: روابط ما با اسرائیل قطع نشده است که بگوییم از سرگرفته خواهد شد.

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان بر نبود هرگونه ائتلاف میان نظامیان و حزب «کنگره ملی»، (حزب عمر البشیر رئیس جمهوری معزول این کشور) تاکید کرد و افزود: ما با هیچ گروه سیاسی در ائتلاف نیستیم زیرا این امر با اصول نهاد نظامی (ارتش) مطابقت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این حزب در دوره انتقالی کنونی ممنوع الفعالیت است، تظاهرات‌کنندگان سودانی را به نقض وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات و حمله به پلیس و ادارات دولتی متهم کرد.

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان تاکید کرد: نیروهای امنیتی دستورات روشنی مبنی بر عدم حمله به افراد خواهان ایفای آزادی بیان دریافت کرده‌اند همچنین آنها ملزم به عدم حمل سلاح و یا تعقیب تظاهرات‌کنندگان هستند. پلیس و دستگاه قضایی ما مسئول حفظ امنیت اماکن دولتی و خصوصی هستند.

وی گفت: نظامیان ارتباطی با موضوع تظاهرات ندارند و این مسئولیت دستگاه پلیس و قوه قضاییه است، ما از این دو نهاد می خواهیم که به مسئولیت خود در تعامل مسالمت‌آمیز و متمدنانه با تظاهرات عمل کنند.

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان گزارش‌های منتشرشده درباره فعالیت گروه مسلح «واگنر» روسیه در این کشور را بی اساس دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.