امیر سرتیپ ولی‌وند با اشاره به تعاملات علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد ـ دافوس ـ ارتش اظهار داشت: هم‌اکنون از کشورهای دوست و هم‌پیمان از جمله هند، پاکستان، قزاقستان و عراق پذیرش دانشجو داریم و همچنین برای پذیرش دانشجو از صربستان نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

 آماده پذیرش دانشجو از صربستان هستیم

به گزارش قدس انلاین، هیأت علمی نظامی جمهوری صربستان به ریاست سرهنگ «ایوان ولیچ» معاون علمی و پژوهشی دانشگاه دفاع ملی ایک کشور امروز (سه‌شنبه) با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس ارتش) ضمن دیدار با فرمانده دافوس از بخش‌های مختلف این دانشگاه از جمله دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده جنگ، مرکز بازی جنگ، دانشکده پشتیبانی و ستاد و موزه دافوس بازدید کردند.

امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جریان بازدید هیأت علمی نظامی دانشگاه دفاع ملی صربستان از دافوس آجا ضمن عرض خیرمقدم به اعضای این هیأت اظهار داشت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارتباط با کشورهای مستقل در سراسر دنیا استقبال می‌کند؛ به‌ویژه کشورهایی که در حوزه‌های دفاعی و نظامی از پیشینه خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی جمهوری صربستان عنوان کرد: کشور صربستان در جنگ جهانی دوم سابقه دفاعی قابل توجهی داشته است و کشور ما نیز در جنگ تحمیلی هشت ساله با رژیم بعثی عراق در حوزه دفاعی و نظامی دارای تجارب ارزشمندی است که بهره‌گیری از این تجارب می‌تواند برای دو کشور در بخش دفاعی و امنیتی مثمر ثمر باشد.

فرمانده دافوس ارتش در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند آموزشی و محتوایی این دانشگاه گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه کشور، در حوزه تعلیم افسران ارشد ارتش و سایر نیروهای مسلح ایران دارای تجربه و انداخته‌های علمی مهمی است و در حوزه آموزش و پژوهش نیز از قابلیت‌های ارزشمند و به‌روز شده‌ای برخوردار است که می‌تواند بسترساز ارتقای توان دفاعی کشور باشد.

امیر سرتیپ ولی‌وند در ادامه بیان کرد: هم‌اکنون از کشورهای دوست و هم‌پیمان از جمله هند، پاکستان، قزاقستان و عراق پذیرش دانشجو داریم و همچنین برای پذیرش دانشجو از جمهوری صربستان نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در پایان خاطرنشان کرد: در این دانشگاه از ظرفیت لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان اعزامی برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.