باپیگیری‌های پلیس مشهد و رمزگشایی از یک پرونده، مشخص شد سارق ۳کیلوگرم زعفران و یک تخته فرش نفیس و گرانقیمت کسی جز همسایه خیانتکار نبود.

سرقت تابلوفرش ۷ میلیاردی از همسایه!

با ارائه شکایت از سوی یکی از شهروندان مشهدی که در حوالی شهرک مهرگان زندگی می‌کرد، موضوع سرقت ۳ کیلوگرم زعفران، ۲کیلوگرم ریشه زعفران، یک تابلوفرش نفیس و گرانقیمت به ارزش حدود ۷ میلیارد ریال و... به رئیس پلیس مشهد اطلاع داده شد. باتوجه به ارزش ریالی سرقت و دیگر مستندات ارائه شده، رئیس پلیس مشهد از مأموران کلانتری مهرگان خواست برای پیگیری و حصول نتیجه در این زمینه وارد عمل شوند.

پاک کردن اثرانگشت برای رد گم کنی!
در نخستین اقدام مأموران کلانتری مذکور مالباخته را به مقر انتظامی دعوت کردند و از او خواستند واقعه را به دقت شرح دهد. ازهمین‌رو شاکی مدعی شد: حدود ساعت ۷صبح همراه اعضای خانواده، خانه را ترک کردم و حوالی ساعت ۲۱ به منزل برگشتم. وقتی وارد خانه شدم با صحنه به‌هم ریخته شدن لوازم کل خانه مواجه شدم. چون در خانه لوازم باارزشی نظیر زعفران و تابلوفرش گرانقیمت وجود داشت فوری به محل نگهداری آن‌ها رفتم که متوجه شدم نه‌تنها تابلوفرش نفیس و چند کیلو زعفران سرقت شده بلکه حدود ۷۰گرم طلا، یک دستگاه تلویزیون ال‌سی‌دی، ۱۰۰ بسته زعفران یک گرمی، ۴۰۰ دلار و ۵میلیون وجه نقد هم دزدیده شده است.
وقتی این توضیحات از سوی مالباخته مطرح شد، مأموران کلانتری به این نکته توجه ویژه‌ای کردند که درِ خانه به راحتی باز شده و آثار شکستگی و تخریب قفل دیده نمی‌شود، همچنین سرقت این اموال باید در شرایطی رخ داده باشد که سارق خیالش از برنگشتن مالک خانه در بازه زمانی سرقت، راحت باشد. بررسی محل وقوع جرم هم حاکی از آن بود که سارق و یا سارقان برای پاک کردن اثر انگشت خود از روی اجسام، روش خاصی را اجرا کرده بودند.
براین اساس پلیس حلقه تحقیقات را تنگ‌تر کرد و هویت دوستان و نزدیکان مالباخته را مورد شناسایی قرار داد و افرادی که به آن‌ها ظن سرقت می‌رفت فهرست شدند. از میان تمامی این افراد یک نفر بیشترین شک را به خودش جلب کرد و اوهم همسایه جوان مالباخته بود چراکه دقیقاً یکی دو روز پس از وقوع سرقت از محل نقل مکان کرده بود. وقتی مأموران به این فرد مشکوک شدند مالباخته هم اظهار کرد که زن این فرد چندین بار برای نظافت به خانه ما آمده و او می‌دانست که من در زمینه خرید و فروش زعفران فعالیت دارم و وجه نقد هم در خانه نگهداری می‌کنم.

دستگیری متهمان و اعتراف به دیگر سرقت‌ها
در ادامه مأموران برای شناسایی این فرد وارد عمل شدند و پی بردند او در خانه پدرش در حوالی خیابان کشمیری مخفی شده است. هماهنگی‌های لازم قضایی برای دستگیری این فرد انجام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.
با دستگیری همسایه دزد، او به سرقت واقع شده اعتراف کرد و مدعی شد با همراهی یک زن ۴۰ ساله نه‌تنها از خانه همسایه سرقت کرده بلکه چهارفقره سرقت دیگر هم در نقاط مختلف شهر انجام داده است. درحالی که از محل دستگیری این متهم چند قلم از اموال مالباخته و چندین پرنده گرانقیمت که از مکان دیگری سرقت شده بود کشف شد، هویت مالخر لوازم سرقتی هم مورد شناسایی قرار گرفت.
در آخرین گام مأموران زن سارق و مالخر اموال سرقتی را در یک عملیات همزمان دستگیر کردند که این اقدام منجر به کشف اموال به یغمارفته شد. متهمان این پرونده همگی به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند و سوابق متعدد کیفری را هم با خود یدک می‌کشند.

هشدار
آنچه در این پرونده باید مورد توجه شهروندان قرار بگیرد موضوع نداشتن اطمینان بی‌حساب و کتاب به دوستان و آشنایان است چراکه اگر سارق هنگام حضور در منزل مالباخته به بهانه نظافت پی به وجود زعفران و وجه نقد در منزل نمی‌برد شاید آن‌ها نقشه سرقت را اجرایی نمی‌کردند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.