۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 805202

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: درخواست ما از رئیس جمهور این است که قبل از مهلت تعیین شده نسبت به اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح این سازمان اقدام شود.

درخواست بازنشستگان از رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، علی دهقان کیا در خصوص نظر کمیسیون تطبیق قوانین مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی گفت: تا کنون روند کار اینگونه بوده که هر آنچه در کمیسیون تطبیق قوانین مجلس تصمیم گیری می‌شود دولت نسبت به اصلاح و اجرای آن اقدام می‌کند.

وی افزود: تصمیم نهایی را حقوقدانان در کمیسیون تطبیق مجلس گرفته اند و بر این اساس به منظور اصلاح قانون مورد نظر به هیئت دولت یک هفته تا ده روز فرصت داده می‌شود و دولت نمی‌تواند نظر دیگری در این خصوص ارائه کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تاکید کرد: تاکنون قوانین دیگری نیز بوده که در کمیسیون تطبیق قوانین مجلس به نفع سازمان تأمین اجتماعی اصلاح شده است که یکی از آنها پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی بوده که دولت عنوان کرده بود بر اساس قانون امکان پرداخت به صورت تهاتر وجود ندارد اما کمیسیون تطبیق مجلس این موضوع را رد و به نفع سازمان تأمین اجتماعی اصلاح آن انجام شد.

دهقان کیا ادامه داد: طبق روال قانونی تا پایان هفته دیگر قانون اصلاح حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی باید در دولت تصویب و براساس آن به جای ۱۰ درصد، مستمری‌های سایر سطوح بازنشستگان ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: بازنشستگان مابه التفاوت حقوق خرداد ماه خود را بر اساس افزایش ۱۰ درصدی دریافت کرده اند اما با اجرایی شدن این اصلاحیه از ماه آینده حقوق بازنشستگان همراه با مابه التفاوت فروردین و اردیبهشت همراه با افزایش ۳۸ درصدی پرداخت می‌شود.

وی گفت: درخواست ما از رئیس جمهور این است که به عنوان رئیس جمهور عادل و انقلابی و مردمی زودتر از مهلت تعیین شده نسبت به اجرایی شدن اصلاحیه حقوق بازنشستگان اقدام و دغدغه آنان را برطرف کند و همچنین از رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تطبیق قوانین و همچنین رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی نیز برای توجه و همکاری با بازنشستگان تشکر می‌کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    این حمایت دولت از فقرای بازنشسته مثل این می مانده برویم بانک سرمایه گذاری کنیم و ماهیانه سود بگیریم یکی 10 میلیون سرمایه گذاری کند ویکی 100 میلیون بعد بانک بجای اینکه بهر کسی به اندازه سرمایه اش سود دهد بگه خوب آن کسی که ده میلیون داره را بیشتر سود بدیم وآن کسی که صدمیلیون دار را کمتر سود بدیم آیا درسته آیا کسی اعتراض نمی کند حالا این کار دولت عین همین می ماند نکنید و از خدا بترسید وحقی را از کسی نگیرید خداوند اندک گیر و اندک بخش است
  • محمد کا ظم ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    من یک بازنشسنه تا مین اجتماعی با چهل سابقه که سی وپنج سال ان را قبول کرده اند و درطول این سا ل ها دوازده ساعت روزانه کارکرده وحق بیمه داده ام چرا فقهای کشورایران نسبت به این ظلم وبیعدالتی سکوت کردهاندو حرفی نمیزنند
  • نامعلوم ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    0 0
    خدا بچه هاتونو حفظ کنه بابت همایت از بازنشسته گان
  • ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    0 0
    میرکاظمی رییس جمهور را پیش مردم بی ارزش کرد