یک مقام افغانستانی اعلام کرد که در زلزله قوی بامداد امروز در جنوب شرقی این کشور، تاکنون دستکم ۳۰۰ نفر کشته و ۶۰۰ نفر زخمی شده اند.

۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی در زلزله افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، یک مقام افغانستانی اعلام کرد که در زلزله قوی بامداد امروز در جنوب شرقی این کشور، تاکنون دستکم ۱۰۰۰ نفر کشته و ۱۵۰۰ نفر زخمی شده اند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز دقایقی پیش در خبری فوری به نقل از اداره امور بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد که در زلزله قوی بامداد امروز در جنوب شرقی این کشور، تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر کشته و زخمی داشته است.

منابع خبری صبح امروز از وقوع زلزله‌ای قوی در ایالت پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان خبر داده بودند. آمار اولیه این زمین لزره ۵۰ کشته و ۶۵ زخمی اعلام شده بود.

منابع محلی در منطقه گیان در ولایت پکتیکا می‌گویند که در این حادثه یک روستا به طور کامل ویران شده است.

یک منبع محلی نیز گفت که تاکنون تنها به بیمارستان منطقه ارگون در ولایت پکتیکا ۳۵ جسد و بیش از ۶۰ زخمی انتقال داده شده است.

مقامات طالبان در ولایت پکتیکا نیز گفته اند که تلفات در منطقه گیان در این ولایت بسیار بالا بوده است.

همچنین برخی منابع در منطقه سپیری در ولایت خوست اعلام کردند که زلزله در روستای «دندکی» این ولایت تلفات و خسارات سنگین برجای گذاشته است.

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است که علاوه بر دو ولایت پکتیکا و خوست، ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، غزنی و لوگو را نیز لرزانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.