قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در گزارشی به بحران انرژی در جهان پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «راه درست برای حل بحران انرژی» معتقد است بحران کنونی انرژی جهان بزرگترین بحران در این حوزه از زمان بحران نفت خاورمیانه بین سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ است و تاکید می کند تمرکز شدید کشورهای بزرگ برای تامین منابع انرژی فسیلی خود که به خاطر حمله روسیه به اوکراین شدت گرفته است، می تواند تمامی تلاش ها برای رسیدن به انرژی های پاک و تجدیدپذیر و برنامه جهانی برای کم کردن سطح کربن دی اکسید هوای زمین تا سال ۲۰۵۰ را در خطر جدی قرار دهد.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر شرایط روسیه و رهبر آن ولادیمیر پوتین را با وجود تحریم های گسترده غرب علیه این کشور آنچنان بد ارزیابی نمی کند. این نشریه با انتخاب تیتر «میلیاردهای پوتین» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا تحریم ها علیه روسیه جواب نداده است؟ با بررسی هایی که نویسنده این پرونده به انجام رسانده، عدم همکاری برخی از کشورهای اروپایی که نتوانستند جایگزینی برای واردات انرژی از روسیه پیدا کنند و همینطور کشورهایی که هم پیمان با اوکراین یا آمریکا نیستند، باعث شده که روسیه تنها در ماه آوریل ۹.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کند که نشان می دهد تاکنون تحریم ها علیه پوتین و روسیه جواب نداده است.

نَشنال رِویو

نشریه نشنال رویو که در هر ماه دو بار به چاپ می رسد، به بحران خشکسالی شدید در غرب و جنوب غرب ایالات متحده پرداخته است. این نشریه در گزارش خود با اشاره به بالا رفتن چشمگیر پیدا شدن جسدهای قدیمی در بستر رودخانه های این نواحی، دلیل اصلی آن را پایین آمدن چشمگیر آب عنوان کرده و تاکید می کند تمامی نواحی غرب و جنوب غرب آمریکا که شامل ایالت مهم کالیفرنیا نیز می شود، خشک ترین دو دهه خود در ۱۲۰۰ سال گذشته را پشت سر می گذارند. نشنال رویو می گوید هر سیاستی برای این مشکل در نظر گرفته شود بدون شک باید شامل کمتر مصرف کردن آب توسط مردم نیز باشد.

فارِن اَفِرز

نشریه فارن افرز که هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به شکلی تازه مفهوم قدرت را واکاوی می کند. این نشریه با استفاده از محققان، تاریخ شناسان و دیگر پژوهشگران، و به بهانه حمله روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین به اوکراین، مفهوم قدرت در دنیای امروز را بررسی کرده است. فارن افرز در قسمت دیگری از این پرونده خود می گوید نرسیدن پوتین به هدف های اصلی اش در جنگ اوکراین تاکنون، نشان دهنده این حقیقت است که خیلی از کشورها بیش از حد بر روی قدرت نظامی خود مانور می دهند و حریف خود را دست کم می گیرند.

تایم

ماهنامه تایم تمرکز جدیدترین شماره خود را بر روی اقیانوس ها و مسائل مربوط به آن ها گذاشته است. این نشریه با انتخاب تیتر «قدرت دست نخورده اقیانوس ها» جدیدترین یافته های دانشمندان در خصوص امکان استفاده از نیروی عظیم آب اقیانوس ها را مورد واکاوی قرار داده است. این نشریه همچنین در مقاله ای، خطرات گسترده ای که درختان مانگرو را در سراسر جهان تهدید می کند، درختانی که در نواحی ساحلی خلیج فارس با عنوان کرنا می شناسیم از لزوم نجات آن ها برای نجات اکوسیستم جهانی خبر می دهد. تایم همچنین جدیدترین دستاوردها برای ساخت کشتی های سبز که ضرر کمتری به اقیانوس ها میزنند را منتشر کرده است.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به نقش مایک پنس معاون ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ادامه تحقیقات پیرامون حوادث حمله طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور در ششم ژانویه ۲۰۲۱ می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «مایک مقدس» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا پافشاری پنس بر روی مخالفت با نظرات ترامپ در خصوص حوادث ششم ژانویه، او را به نجات دهنده اصلی این پرونده تبدیل می کند؟ نشریه ویک همچنین در مصاحبه با تام هنکس بازیگر مشهور هالیوود، نظرات او را در خصوص فیلم های ضعیف تری که بازی کرده را جویا شده است.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن در تازه ترین شماره خود به اوضاع بحرانی اقتصاد در بریتانیا مخصوصا اعتصاب های گسترده در این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «بریتانیا کار نمی کند» و طراحی روی جلدی که بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا را در میان اوضاعی بحرانی نشان می دهد، شرایط اقتصادی این کشور در میان اعتصاب های فلج کننده کارکنان خدمات ریلی این کشور را بررسی کرده است. این نشریه همچنین می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چرا طرفداران پروپاقرص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اکنون از این خروج عصبانی هستند؟

نیو ریپابلیک

نشریه نیو ریپابلیک که در سال ۱۰ بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود به نقش مهم و تاریخی مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده آمریکا می پردازد. گارلند که مسئول اصلی تحقیق در خصوص وقایع حمله هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا به خاطر ادعای رئیس جمهور سابق در خصوص تقلب درانتخابات است، هنوز تصمیم قطعی در خصوص محاکمه یا عدم محاکمه ترامپ را نگرفته است. این نشریه با انتخاب تیتر «آیا مریک گارلند از دموکراسی دفاع می کند؟» معتقد است این تصمیم بزرگترین تصمیم زندگی او خواهد بود و شاید می تواند تعیین کننده آینده دموکراسی در ایالات متحده نیز باشد.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک عکس اصلی خود را به چانگ پنگ ژائو اختصاص داده است. او که موسس صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده در جهان است اکنون با بحران به وجود آمده در ریزش ارزش ارزهای دیجیتال دوران سختی را سپری می کند. بلومبرگ بیزینس ویک در پرونده خود با تیتر «آیا ثروتمندترین مرد ارزهای دیجیتال سرما را تحمل خواهد کرد؟» شرایط چانگ پنگ ژائو که تمامی سرمایه خود را بر این ارزها گذاشته را در این دوران سخت مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این نشریه همچنین سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شرکت اسپاتیفای بر پادکست ها و پادکست سازان را مورد بررسی قرار داده و شرایط این سرمایه گذاری را تاکنون آنچنان رضایت بخش ارزیابی نمی کند.

نیوزمَکس

هفته نامه نیوز مکس به بررسی کتابی پرداخته که با وجود آنکه هنوز منتشر نشده اما سروصدای زیادی به راه انداخته است. کتاب «بازگشت» به قلم دیک موریس مشاور دونالد ترامپ حدود دو هفته دیگر منتشر خواهد شد و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که پر فروش ترین کتاب تابستان شود. مجله نیوزمکس که به صورت اختصاصی حق چاپ برخی از قسمت های این کتاب قبل از انتشار را به دست آورده، در این شماره خود صحبت های موریس در این کتاب در مورد حواشی پیرامون انتخابات گذشته و آینده آمریکا، قطعی بودن پیروزی ترامپ در سال ۲۰۲۴، شرکت نکردن جو بایدن در دوره آینده و احتمال بالای نامزدی هیلاری کلینتون را منتشر کرده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.