مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: در حال حاضر ۳۵۰ نفر زندانی در استان تحت پوشش پابند الکترونیک هستند.

۳۵۰ زندانی در لرستان با پابند الکترونیک کنترل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمجید کشوری ظهر امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدامات خوبی طی دو سال اخیر در حوزه کاهش جمعیت کیفری پی‌ریزی شده است، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ستاره دار کاهش جمعیت کیفری است و علی رغم اینکه ورودی زندان‌ها بیشتر شده اما در کف زندان‌ها شاهد کاهش جمعیت کیفری هم بوده ایم.

وی با بیان اینکه رشد ورودی زندان‌ها به خاطر قاطعیت دستگاه قضائی نسبت به پدیده‌های مجرمانه است، تصریح کرد: ماندگاری درون زندان‌ها با سیاست مجازات جایگزین، پابند الکترونیک و مرخصی‌ها کاهش یافته است که در نهایت منجر به کاهش جمعیت کیفری خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های لرستان به موضوع استفاده از پابند الکترونیک و فناوری‌های روز اشاره کرد و افزود: مجازات‌های حبس زیر ۵ سال می‌توانند مشمول استفاده از پابند الکترونیک شوند که تا کنون ۴۰۰ نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیک استفاده کرده است.

کشوری یادآور شد: در حال حاضر ۳۵۰ نفر زندانی تحت پوشش پابند الکترونیک هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دادرسی الکترونیک زندانیان اشاره کرد و اظهار داشت: از سال گذشته دادرسی الکترونیک در استان فعال شده و همه زندان‌های ما مجهز شده اند تا همزمان از مرجع قضائی با محاکم و قضات ارتباط بگیرند و نیازی به نقل و انتقال محکوم نباشد.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه با توجه به شرایط شیوع کرونا ۷۰ درصد رسیدگی‌های ما در محاکم آن لاین و در قالب دادرسی الکترونیک بوده است، تصریح کرد: بعد از پایان کرونا هم این رویکرد ادامه می‌یابد مگر در خصوص برخی محاکم کیفری مثل جرایم قتل.

کشوری با اشاره به اینکه در سال ۹۸ و زمانی که ما آمدیم ۱۴ درصد محکومین در بیرون زندان مشغول به کار بودند و حرفه آموزی می‌کردند، افزود: امروز نزدیک به ۷۰ درصد محکومین در بیرون و درون زندان مشغول به کار هستند، به گونه‌ای که در بند نسوان ۱۰۰ درصد زندانیان مشغول کار بافندگی، قالی بافی، تولیدات چرم مصنوعی و … هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هزار نفر از زندانیان در بیرون از زندان مشغول به کار هستند و صبح تا عصر در شهرداری، فنی و حرفه‌ای، بام لرستان، کشتارگاه‌های صنعتی، سازمان بهزیستی و … مشغول به کار هستند.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: سال گذشته ۴ میلیارد دستمزد به زندانیان شاغل داده ایم و زندانیان هم با ذوق و علاقه کار می‌کنند.

کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی ۳۰ ماه گذشته ۱۰۳۰ نفر زندانی با بدهی ۷۳ میلیارد از زندان آزاد شده اند، اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۵۳۰ مورد کمک‌های حمایتی از خانواده زندانیان داشته ایم و ۶۷۹ مورد بازدید از خانواده زندانیان توسط مسئولان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۸ فقره وام اشتغال زندانیان پرداخت شده است، تصریح کرد: اواخر سال‌گذشته در قالب وام تبصره ۱۶، یک میلیارد و نیم اعتبار برای اشتغال زندانیان آزاد شده اختصاص یافت که براین اساس در ازای پرداخت وام به صاحبان مشاغل و واحدهای مختلف باید تعداد مشخصی زندانی به کار گیری شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ۷۶ نفر زندانی از طریق ستاد دیه آزاد شده است، گفت: در حال حاضر ۱۸۵ نفر زندانی بدهکار مالی مشمول مقررات ستاد دیه داریم.

کشوری ادامه داد: مواد مخدر و سرقت بیشترین جرایم مرتکب شده توسط محکومان در زندان‌های استان را شامل می‌شود که ۳۲ درصد زندانیان مجرم حوزه مواد مخدر و ۲۸ درصد زندانیان نیز مجرم حوزه سرقت هستند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.