شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۰ هزار و ۳۶۰ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۴‌ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس با ۱۰ هزار واحد رشد سبزپوش ماند

به گزارش قدس آنلاین، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۹۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۸۰ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با سه هزارو ۷۹۷ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۹۲ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۱۹ واحد رشد به ۲۵۷ هزار و ۱۸۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هفت هزار و ۴۳۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۱ هزار و ۳۳۸ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۹۹۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی نوری(نوری) با ۸۵۹ واحد، پتروشیمی نوری(نوری) با ۸۱۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با ۶۴۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) با ۵۷۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) با ۵۶۷ واحد، پتروشیمی پردیس(شپدیس) با ۴۲۶ واحد و بانک ملت(وبملت) با ۳۷۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پتروشیمی پارس(پارس) با ۱۵۶ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه) با ۸۳ واحد، گروه مپنا(رمپنا) با ۶۰ واحد، تامین سرمایه ملت(تملت) با ۴۰ واحد و انتقال داده های آسیاتک(آسیاتک) با ۳۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک(سآبیک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو(خگستر)، پالایش نفت اصفهان(شپنا)، ایران خودرو(خودرو)، انتقال داده‌های آسیاتک(آسیاتک) و بانک تجارت(وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۰۳ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۷ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۴۳۸ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۹۵۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۱۹ هزار و ۴۷۹ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس(زاگرس)، پلیمر آریا ساسول(آریا)، بهمن دیزل(خدیزل)، بیمه پاسارگاد(بپاس)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر(شبصیر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی(سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین(کگهر)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر(پارتا)، نفت ایرانول(شرانل)، دامداری تلیسه نمونه(تلیسه)، کلر پارس(کلر)، کشت و صنعت دشت خرم دره(زدشت) و کشت و دام قیام اصفهان(زقیام) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.