مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) به مناسبت روز ازدواج، ۱۰۰ مجموعه جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا کرد.

اهدای ۱۰۰ مجموعه جهیزیه به نوعروسان نیازمند توسط مرکز نیکوکاری امام رضا (ع)

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) با شش سال فعالیت توانسته است، نیکوکاران را سهیم شادی در تشکیل ۱۰۰ خانواده و خرید جهیزیه افراد نیازمند کند.

جشن ازدواج از دیرباز جزو شادترین مناسبت‌های خانوادگی ایرانیان بوده است؛ اما هستند افرادی که با مشکلات اقتصادی و مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و فراهم سازی الزامات مادی آغاز زندگی برایشان میسر نیست، چند سالی است که برخی از مراکز نیکوکاری به طور ویژه برای تهیه جهیزیه افراد کم‌برخوردار فعالیت کرده و در شادی آنها سهیم می‌شوند.

پدربزرگم چراغ راه زندگیم بود

دریانیان، بانوی نیکوکار و مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) تهران در مورد فعالیت‌های خود در حوزه کمک به ازدواج جوانان می‌گوید: پدربزرگم سال‌ها دست خیر در کمک به ازدواج جوانان داشت. من نیز ۶ سالی است که راه پدربزرگ خود را در کمک به ازدواج جوانان ادامه می‌دهم. پدربزرگ من چراغ راه زندگیم بود و خانه خود را وقف ازدواج افراد نیازمند کرده بود. فعالیت خیر در خانواده ما ریشه دارد و سایر اقوام هم مراکز نیکوکاری دارند.

مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) در مورد فعالیت‌های این مرکز می‌افزاید: ابتدا به صورت فردی عمل می‌کردم اما چند سال پیش مجوز فعالیت مرکز نیکوکاری را از کمیته امداد امام خمینی (ره) گرفته و آغاز فعالیت ما جمع‌آوری جهیزیه برای ۱۰ خانواده بود.

وی می‌گوید: ابتدا به شکل برگزاری گلریزان پول خرید اقلام جهیزیه را تأمین می‌کردیم اما در ادامه با مشارکت خیران و مردم نیکوکار موفق به تامین هزینه خرید جهیزیه شده‌ایم. خانواده‌هایی که نیازمند تامین جهیزیه هستند، به ما معرفی می‌شوند، ابتدا تحقیق کاملی راجع به وضعیت آنها، انجام می‌دهیم که در صورت اثبات نیازمندی آنها، خرید اقلام جهیزیه را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی عنوان می‌کند: بسیاری از دختران جوان که درخواست جهیزیه دارند از نعمت داشتن پدر محروم بوده یا بدسرپرست محسوب می‌شوند. همچنین برخی از پدرها بیمار و از کار افتاده هستند و امکان تشکیل زندگی آبرومند و خرید وسایل جهیزیه برای آنان ممکن نبود و به ما معرفی می‌شوند.

مدیر مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) می‌گوید: با عنایات خداوند متعال و الطاف امام رضا (ع)، مرکز نیکوکاری ما توسعه پیدا کرد و دو ماه یک بار جشن گلریزان برگزار و جهیزیه کامل شامل ۲۵ قلم کالاهای اصلی را تأمین می‌کردیم.

این بانوی نیکوکار ادامه می‌دهد: بهترین لحظات زندگی من زمانی است که می‌بینم دخترخانم‌های نوعروس پس از دریافت جهیزیه به خانه خود (خانه بخت) رهسپار می‌شوند.

وی یادآور می‌شود: مرکز هر ماه پخش ارزاق داشته و علاوه بر فعالیت جدی در مناطق ۱۳ و ۱۴ شهری تهران برای شهرستان‌های محروم هم کمک‌رسانی داشته و در زمینه‌های مختلف در کنار نیازمندان هستیم. این مرکز با فعالیت‌های جهادی اعضای آن شکل گرفته و هیچ کس در این مرکز چشم‌داشتی به مادیات ندارد. 

دریانیان افزود: تاکنون با همکاری کمیته امداد برای ۱۰۰ عروس جهیزیه فراهم کرده‌ایم. از طرف کمیته امداد نیازمندان جهیزیه به مرکز ما معرفی می‌شوند، خرید سیسمونی هم برای نیازمندان انجام داده و در این مرکز حامیان ایتام هم فعالیت دارند.

با شادی مردم شاد می‌شویم

وی می‌گوید: در دوران کرونا هر قدم خیر که مقدور بود، برای بیماران کرونا و خانواده آنها انجام داده و فعالیت در این مرکز به زندگی تک تک ما برکت داده است و با تهیه هر جهیزیه و سیسمونی همراه با شادی مردم و نیکوکاران، شاد شده و خدا را شکر می‌کنیم که ما را در این مسیر قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.