سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاددانشگاهی از ماموریت مجلس شورای اسلامی به جهاددانشگاهی برای وورد جدی به حوزه درمان ناباروری و سرطان پستان در کشور خبر داد.

درمان ناباروری و سرطان پستان اولویت پزشکی ماست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمود طاووسی در نشست مشترک مسئولان حوزه پزشکی جهاددانشگاهی کشور با رئیس، معاونین و برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به برخی از دستاوردهای پزشکی جهاددانشگاهی در سال‌های متمادی به ویژه سالهای اخیر، اظهار کرد: ما همواره تلاش کرده‌ایم در مسیری گام برداریم که یک مشکل و مساله از کشور را رفع کرده و خدمتی ماندگار به مردم عزیز و شریف میهن ارائه کرده باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ مرکز خدمات تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی در ۲۱ واحد استانی مشغول به فعالیت هستند، افزود: فعالیت جهاددانشگاهی در این بخش در ۶ حوزه پزشکی و بهداشتی است که به صورت فشرده عنوان‌بندی و تقسیم کار شده است.

آماده ایم در سه سطح در خدمت مردم گلستان باشیم

سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه درمان ناباروری، درمانهای سلولی و ترمیم بافت و زخم، ساخت محصولات و تجهیزات پیشرفته پزشکی، داروهای گیاهی و ... تنها بخشی از خدمات تخصصی ما در حوزه پزشکی و بهداشتی است، خاطرنشان کرد: همواره این نکته در جهاددانشگاهی به عنوان یک اصل پذیرفته شده و اساسی مورد توجه قرار گرفته که ما تنها در صورتی وارد استانها می شویم که نیازی احساس شده و مشکلی برای سلامت مردم شکل گرفته باشد و خط قرمز ما موازی کاری و یا دخالت در حوزه کاری دیگران است.

طاووسی از دو ماموریت مهم محوله مجلس شورای اسلامی به جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی در سال جدید خبر داد و گفت: توسعه خدمات ناباروری و ایجاد شبکه ملی غربالگری و تشخیص و درمان سرطان پستان این دو ماموریت مهم ماست که بخشی از توجه و تمرکز کا در سال جاری به این موضوعات اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم در بخش راه اندازی مراکز غربالگری، تشخیص و درمان سرطان در سه سطح در خدمت استانها باشیم، ادامه داد: در صورت اعلام نیازمندی دانشگاههای علوم پزشکی و همکاری واحدهای استانی ما می توانیم این مراکز را در سطوح مرکز پایه، مرکز پیشرفته و مرکز جامع ایجاد کنیم.

غربالگری سرطان ضرورت جدی و حیاتی استان گلستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در این نشست با تقدیر از حضور و همدلی جهاددانشگاهی در حوزه سلامت و توجه به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن خدمات، اضافه کرد: ما در بخش سلامت کشور باید به این درک برسیم که به جای هزینه گزاف بعد از اتفاق، قبل از وقوع اتفاق با هزینه خیلی کم چاره اندیشی کنیم.

دکتر محمد مهدی زرگرانی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه سرطان این کار را در استان گلستان صورت داد، افزود: آنها متوجه شدند که با یک غربالگری ساده می توان از هزینه های گزاف بعد از ابتلا جلوگیری کرد و همین مساله اگر در بهزیستی و سایر نهادها نیز مورد توجه قرار گیرد بخش عمده از از مشکل با ایجاد مرکز غربالگری، تشخیص و درمان حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در استان گلستان در حال حاضر ۴۷۵ هزار نفر بانوی ۳۰ تا ۷۰ ساله داریم، تصریح کرد: هزینه ماموگرافی همه این افراد شاید در مجموع یک مبلغ قابل توجه باشد اما قطعا یک صدم هزینه درمان تنها چندین نفر از مبتلایان بین این جمعیت نخواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه اگر توسعه شبکه غربالگری و حمایت بیمه ای صورت نگیرد قطعا در حوزه سرطان پستان در استان با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد، گفت: شاید مجبور شویم به معاینه فیزیکی و بررسی موارد ابتلای ژنتیکی بسنده کرده و فقط افراد مشکوک را برای ماموگرافی ارسال کنیم زیرا هم مراکز دولتی ما در این حوزه بسیار کم بوده و هم پوشش بیمه ای وجود ندارد.

وجود نیروی اسنانی کارآمد در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر روند رو به رشد ابتلا و بروز سرطان پستان در استان گلستان، افزود: ما به شدت به دانش و فناوری جهاددانشگاهی و کمک این عزیزان برای رفع مشکلات این حوزه نیازمندیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت عظیم این نهاد انقلابی بهره مند شویم.

نرگس بیگم میربهبهانی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افراد پیشرو در بهره مندی از فناوری های نوین و کاملا معتقد به تحقیقات و علوم و فنون روز دنیا است، افزود: ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تمام قد آماده ایم تا برای راه اندازی مرکز جامع غربالگری، تشخیص و درمان در کنار جهاددانشگاهی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی مهمترین عنصر برای توسعه خدمات نوین را نیروی انسانی کارآمد و درجه یک دانست و گفت: در حال حاضر در استان گلستان در این حوزه کاملا شرایط مطلوبی وجود دارد و از حیث حضور نیروهای کارآمد و متخصص هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.