معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور گفت: رعایت انصاف، احتیاط و پرهیز از پیش داوری و سیاه‌نمایی در مطالبه‌گری و مبارزه با فساد بسیار اهمیت دارد.

 رعایت انصاف در مطالبه‌گری و مبارزه با فساد ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور  گفت: ما از هر نوع نوآوری در زمینه ارتقا وضعیت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم استقبال می‌کنیم.

ترکی افزود: سیاست دادستانی کل براین است که سخنان مطالبه‌گران مردمی به ویژه نخبگان را در این باره بشنود و با آنها در ارتباط باشد.

وی ادامه داد: حضور اصحاب رسانه و نخبگان در این موضوعات کمک بزرگی به شفافیت و مطالبه‌گری می‌کند و در نهایت منجر به ارتقا وضعیت حکمرانی در کشور می شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور افزود: آنچه در این مسئله اهمیت دارد، رعایت چهارچوب های قانونی و حفظ حرمت افراد در اعلام نظرات و بیان دیدگاه ها و همینطور توجه به شاخص های رهبری در این باره است که یکی از آنها مواجه تخصصی با مسائل کشور با رویکرد کارشناسی است. رعایت انصاف، احتیاط و پرهیز از پیش داوری و سیاه نمایی در این باره بسیار اهمیت دارد.

ترکی گفت: در تلاش هستیم با توجه به وظایف خود در دادستانی کل و همینطور تاکیدات رهبری در هفتم تیر در جمع مسئولان قضایی، بتوانیم خدمت‌گذاری بیشتری برای مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست ها با موضوعات شناسایی ساختارهای فسادزا گفت: این اتفاق به اطلاع رسانی بهتر به مردم نیز کمک کرده و منجر به شفافیت و ارتقاء وضعیت پاسخگویی می شود و در نهایت به رفع نابسامانی ها، فسادها و هر گونه اختلال در سیستم های کاری کمک می کند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور با اشاره به استفاده قوه قضائیه از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از تولید افزود: یکی از موضوعات مهم معاونین حقوق عامه در سراسر کشور نیز حمایت از تولید به ویژه تولید دانش است. براین اساس سرکشی به کارخانه ها و پیگیری چالش ها و مشکلات مراکز مختلفی که اشتغال ایجاد می کنند، در دستور کار است.

ترکی در پاسخ به سوالی درباره لغو ضرورت مراجعه مردم برای انتقال سند خودرو به دفاتر اسناد رسمی گفت: اینکه مردم با تمایل خودشان از سند رسمی استقبال کنند، کار بسیار خوب و مطلوبی است اما بحث اینست که وقتی قانون چنین الزامی را ندارد آیا ما می توانیم این موضوع را به مردم تحمیل کنیم؟! به نظر می رسد چنین تحمیلی منجر به تضییع حق مردم می شود. ما باید با رعایت قوانین به گونه ای عمل کنیم که مردم دچار تعارض، سردرگمی و تحمیل غیرضرور نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.