داور جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) برگزاری این جشنواره و مشارکت گسترده اصحاب رسانه را فرصتی برای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای حوزه فرهنگ رضوی برشمرد.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، فرصتی برای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات حوزه فرهنگ رضوی

به گزارش قدس آنلاین، شهرام وثوقی راد با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: اجرای دقیق جشنواره آثار و برکات زیادی برای گسترش فرهنگ و معارف رضوی خواهد داشت. 
وی افزود: برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ایده و طراحی بسیار خوبی است و به شرط برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مناسب می‌تواند آثار و برکات زیادی برای گسترش سیره، فرهنگ و معارف رضوی داشته باشد که  آسیب‌شناسی کارشناسانه، بهره‌گیری از تجارب قبلی و استفاده از اهل فن، از ضروریات رسیدن به این هدف است.

مجالی برای ارتقای قدرت رسانه‌ای
سرپرست شکبه خبر رسانه ملی در خصوص رابطه این جشنواره با فضای رسانه‌ای کشور هم گفت: همه فعالان رسانه‌ای کشور باید جشنواره را هم فرصتی برای ترویج بیشتر ارزش‌های دینی و فرهنگ رضوی و هم مجالی برای ارتقاء قدرت و کیفیت رسانه در تولید محتوای فاخر این حوزه ببینند و از این بستر حداکثر استفاده را داشته باشند. 

وثوقی راد ادامه داد: این مهم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تحقق شاخص‌ها و معیارهای حرفه‌ای در انتخاب سوژه، نحوه پرداخت به سوژه، ظهور ابداعات و ابتکارات و بها دادن به اثر بخشی پیام محقق خواهد شد و تحقق آن به تعامل همه فعالان حوزه رسانه در کشور نیاز دارد.

داور دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص نقش رسانه در توسعه فرهنگ رضوی نیز اظهار کرد: رسانه با تولید محتوای رسانه‌ای و انتشار درست آن، زمینه گسترش و رشد معارف رضوی را فراهم کرده و می‌تواند این سرمایه بزرگ اجتماعی را برای نسل‌های فعلی و آینده از گزند تخریب‌ها و تحریف‌ها نجات دهد. وی افزود: رسانه می‌تواند از این فرهنگ ناب، ابزار قدرتمندی برای گسترش سبک زندگی الهی در مقابل سبک زندگی شیطانی بسازد و در این حوزه نیز تاثیرگذار باشد.

وثوقی راد ادامه داد: کارکرد دیگر رسانه، انتقال دیدگاه‌ طیف‌های مختلف مردم به مسئولان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران است و می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با زیارت و فرهنگ رضوی موثر باشد.

نگاه صرفا احساسی به جای آثار مبتکرانه و دارای پیام

وثوقی راد در خصوص کیفیت آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره نیز گفت: کیفیت آثار ارسالی در بخش گزارش خبری در مقایسه با دور اول جشنواره ارتقا نیافته بود و متاسفانه آثار هنوز با شاخص‌های مورد انتظار جشنواره فاصله دارد. 

وی تصریح کرد: در بیشتر آثار صرفا از جنبه احساسی به موضوع جشنواره پرداخته شده بود و جای آثار عمیق مبتکرانه و پیام‌دار کم یا بسیار کم بود. 
وی ادامه داد: توجه به جنبه‌های احساسی ممکن است هیجان و احساس بیشتری ایجاد کند اما عمق و عمر آن بسیار کوتاه خواهد بود و به همین دلیل باید برای خلق یک اثر ماندگار به این نکته توجه کرد.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.